هشدار آکسفام به اشرف غنی: زنـان را قـربانی مـعامله با طالبان نکنید

گزارشگر:4 قوس 1393 - ۰۳ قوس ۱۳۹۳

یکی از بزرگترین بنیادهای بین‌المللی مبارزه با فقر و بی‌عدالتی در جهان نسبت به نابودی حقوق زنان افغانستان در صورت ادامه روند صلح دولت کابل با طالبان هشدار داده است.
به گزارش روزنامه گاردین، آکسفام که سازمان خیریه بین‌المللی متشکل از ۱۵ سازمان در ۹۸ کشور جهان است، طی بیانیه‌یی اعلام کرد: دولت افغانستان در حالی با گروه طالبان در حال انجام گفت‌وگوهای صلح است mnandegar-3که این گروه در زمان ۱۳ سال حاکمیت جزئی و کلی خود بر این کشور، انواع تبعیض‌ها و جرم‌ها را علیه زنان افغانی مرتکب شده است. آکسفام افزوده است، دولت افغانستان باید نسبت به اطمینان خاطر در رعایت حقوق زنان در هر پیمان صلحی با طالبان پایبند باشد.
بیانیه آکسفام که روز گذشته ۲۴ نوابر و در آستانه برگزاری کنفرانس افغانستان در لندن منتشر شده است از جامعه بین‌المللی و نیز آقای اشرف غنی رییس جمهوری جدید کشور خواسته زنان را قربانی معامله خود با طالبان نکنند. طالبان از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ لیستی بلندپایه از جنایت علیه زنان افغانی در پرونده خود دارد.
بیشتر فعالان حقوق بشری و حقوق زنان در کنار آکسفام از دولت لندن و جامعه بین المللی خواسته اند در مورد حقوق زنان در افغانستان در گفت‌وگوی با طالبان موضع سرسختانه‌یی اتخاذ کنند.
کنفرانس افغانستان سوم و چهارم دسمبر در لندن برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.