انتقاد مجلس از تأخیر در معرفی اعضای کابینه: دیـگر انتـظار کشیـده نمـی‎تـوانیـم

گزارشگر:9 قوس 1393 - ۰۸ قوس ۱۳۹۳

هیأت اداری مجلس نماینده‌‎گان می‌گوید که بیش از این برای معرفی کابینه به این مجلس انتظار کشیده نمی‌‎توانند.
عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‌‎گان در نشست عمومی روز شنبۀ این مجلس گفت که تاخیر در اعلام کابینه باعث مشکلات در ادارات دولتی، سکتور خصوصی و زنده‌گی عادی مردم شده است.
آقای ابراهیمی گفت: «در مورد تشکیل کابینه و مشخص‌شدن پست‌ها همین قدر به شماها می‌گویمmnandegar-3 که در یکی دو روز گذشته در زمینه پیشرفت‌های بسیار خوب صورت گرفته است؛ جزییات آن وقتی که توافق کامل صورت گرفت بعداً به اطلاع عموم مردم می‌رسد.»
رییس جمهور محمد اشرف غنی در آغاز روزهای کارش گفت که در مدت ۴۵ روز کابینه جدید را اعلام خواهد کرد، اما اکنون بیش از دو ماه از دورۀ مأموریت او می‌گذرد، اما از کابینه خبری نیست.
مجلس نماینده‌‎گان افغانستان هفتۀ گذشته گفت که حکومت فعلی مشروعیت قانونی‌اش را از دست داده و کار سرپرست وزیران به اساس قانون پایان یافته است.
پیش از این منابع نزدیک به رییس جمهور و رییس اجرائیه گفته بودند که تا قبل از برگزاری کنفرانس لندن شماری از اعضای کابینه جدید اعلام خواهد شد.
در این میان، رییس اجرائیه حکومت افغانستان می‌گوید که در دو روز اخیر پیشرفت‌های خوبی در زمینه تشکیل کابینه صورت گرفته است.
تاخیر در اعلام کابینه جدید نه تنها نگرانی در میان سیاسیون کشور را به میان آورده است بلکه مردم عام همچنان انتقاد کرده و می‌گویند که بی‌نظمی موجود در ادارات دولتی و افزایش نا امنی‌ها سبب مشکلات فراوان در زنده‌گی روزمره آنها شده است.
آگاهان امور نیز با مردم هم نظر بوده و می‌گویند که علت بی‌نظمی‌ها در ادارات دولتی و حتی ناامنی‌های اخیر در کشور ادامه کار سرپرست وزیران است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.