سفیر در حال کناره‌گیری امریکا: زمـان دیـگر بـه نفـع طالبان نمی‌چرخد

گزارشگر:10 قوس 1393 - ۰۹ قوس ۱۳۹۳

mnandegar-3سفیر امریکا در ساعت‌های پایانی کارش در کابل می‌گوید که زمان دیگر به نفع طالبان نمی‌چرخد.
سفارت امریکا در افغانستان با انتشار بیانیه‌یی می‌گوید که جیمز کانینگهام، در جریان خداحافظی با افغانستان و پایان کارش این سخنان را گفته‌ است.
در این بیانیه از قول سفیر آمده‌ است که زمان طالبان گذشته و آنان باید آگاه باشند که با هراس افگنی و خشونت به قدرت نمی‌رسند.
وی نیروهای امنیتی افغان را مبارزین شجاع خوانده و با تاکید بر پشتیبانی بین‌المللی از آنان، زمان را دیگر به نفع طالبان نمی‌داند: «رویاهای دور طالبان با آرمان‌های مردم افغانستان سازش ندارد و زمان دیگر به نفع طالبان نمی‌چرخد.»
این در حالی‌ست که پس از ایجاد حکومت وحدت ملی و طی سه‌ماه اخیر حمله‌های خونین طالبان در کشور به گونه فزاینده‌یی گسترش یافته‌ که گفته می‌شود پاسخ طالبان و شبکه‌های تروریستی و استخباراتی برخی کشورها به امضای توافق‌نامه‌های امنیتی میان کابل-واشنگتن و کابل- ناتو است.
بر اساس بیانیه مذکور، کانینگهام اگرچه این کار را آسان نمی‌داند اما باور دارد که رهبران حکومت وحدت ملی زمینه را برای حکومت‌داری موفق در سال‌های پیش رو ممکن خواهند ساخت.
سفیر امریکا در در آخرین روزهای حضورش در افغانستان با تاکید بر «دست‌آوردهای یک دهه گذشته» گفته‌ است که افغان‌ها در آینده شاهد زنده‌گی خوبی خواهند بود.
وی پس از بیش سه‌سال اجرای مسوولیت به عنوان سفیر امریکا در کابل، به کارش در افغانستان پایان داد.
تاکنون از گزینه جدید امریکا برای جایگزینی با کانینگهام گزارشی منتشر نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.