چه‌گونه برای همسرمان جذاب شویم؟

گزارشگر:یک شنبه 16 قوس 1393 - ۱۵ قوس ۱۳۹۳

بخش دوم و پایانی

mnandegar-3۱ـ خودتان را دوست بدارید و «اعتماد به نفس» داشته باشید
جالب است بدانید بسیاری از خانم‌ها قبل از این‌که ظاهر نازیبایی داشته باشند، اعتماد به نفس مناسبی برای «دوست داشتنِ خود» ندارند و این ضعف در اعتماد به نفس مستقیماً روی نگرش همسرشان نسبت به جذابیتِ آن‌ها تأثیر می‌گذارد.
این دسته از خانم‌ها به طور معمول از توجه به زیبایی خود گریزانند. فراموش نکنید «احترام به خود» و توجه به زیبایی، آراسته‌گی، تناسب اندام و سلامتی جسم و روح لازمۀ زنده‌گی هر فردی است. برخلاف باور اشتباه تعدادی از خانم‌ها، مردها لزوماً با صورت و ظاهر همسرشان درگیر نیستند، بلکه همین قدر که می‌بینند همسرشان به «خودش» احترام می‌گذارد، در نظر او زیبا جلوه می‌کند. در واقع در این صورت به طور غیر مستقیم نیز نشان می‌دهید که به خاطر همسرتان تلاش می‌کنید تا ایده‌آلِ او شوید.

۲ـ بعد از به‌دست آوردنِ او هم نباید دست از تلاش برای جذابیت و زیبایی بردارید
بسیاری از افراد بعد از آن که ازدواج می‌کنند، به ظاهر خود اهمیت نمی‌دهند و با این باور غلط که چه زیبا و آراسته باشم و چه نه، دیگر او مرا به همسری برگزیده است، به خواسته‌های همسرشان مبنی بر آراسته‌گی و اهمیت و رعایت بهداشت بی‌اعتنایی می‌کنند! به خاطر داشته باشید دوست داشتن امری مستمر و جاری است و نیازمند رسیده‌گی همیشه‌گی. چه‌طور امکان دارد نسبت به کسی که عاشقانه دوستش دارید، بی‌تفاوت باشید. یک مرد زمانی که متوجه بی‌توجهی شما نسبت به ظاهرتان می‌شود، با قطعیت به این نتیجه می‌رسد که یا خودتان را دوست ندارید یا او را دوست نمی‌دارید.

۳ـ با ارتقای این ویژه‌گی‌ها جذاب‌تر باشید
بیشتر مردها دارای روحیۀ هیجان‌خواهی و ماجراجویی هستند. پاسخ‌گویی به چنین خواسته‌هایی همانطور که عنوان شد، صرفاً با زیبایی ظاهری محقق نمی‌شود، بلکه در این زمینه قدرت «جذابیت» زن که عبارت است از: هوش و ذکاوت، خلاقیت مناسب برای تغییر گاه به گاه سبک زنده‌گی و ایجاد تنوع، دوست داشتن و احترام به خود، اعتماد به نفس، خوش‌خلقی، خوش‌بینی و محبت کردن به همسر، قدرت همفکری و تصمیم‌گیری، شوخ‌طبعی و با نشاط بودن در منزل، برقراری روابط زناشویی مطلوب، توجه به آراسته‌گی حتا اگر واجد زیبایی نباشد، با سلیقه بودن و … حرفِ اول را می‌زند.

مردها هم باید زیبا باشند
مسالۀ آراسته‌گی و توجه به جذابیت صرفاً به خانم‌ها مربوط نمی‌شود و آقایان نیز هرچند با فشار کاریِ زیاد روبه‌رو باشند، برای حفظ زنده‌گی مشترک و کیفیت بخشیدن به روابط زناشویی خود، باید بهداشت فردی و توجه به آراسته‌گی را جدی بگیرند.

منبع: پرشین‌پرشیا

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.