وزارت داخله: دیگر بهانه‌یــی برای تداوم حملات طالبان وجود ندارد

گزارشگر:چهار شنبه 19 قوس 1393 - ۱۸ قوس ۱۳۹۳

سخنگوی وزارت کشور افغانستان روز سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل گفت ماموریت جنگی ناتو در افغانستان به پایان رسید و از ابتدای سال ۲۰۱۵ ناتو ماموریت جدید خود را برای آموزش و مشورت‌دهی به نیروهای امنیتی افغان آغاز می کند.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله گفت: با پایان ماموریت جنگی ناتو در افغانستان بهانه‌یی برای تداوم حملات طالبان وجود ندارد.mnandegar-3
صدیقی استراتژی نیروهای امنیتی افغانستان را در سال آتی، تهاجمی توصیف کرد و گفت: با آغاز برنامه جدید نیروهای طالبان و گروه‌های افراطی حامی آنها با تهدید جدی روبرو خواهند بود.
سخنگوی وزارت داخله، اعتماد و پشتیبانی مردم را از نیروهای امنیتی سرمایه ارزشمندی دانست و گفت: نیروهای امنیتی افغانستان با روحیه مضاعف هر گونه تحرک مسلحانه و اقدام تروریستی را در سراسر افغانستان به شدت سرکوب می کنند.
کریستوفر چمبر سخنگوی نیروهای ناتو نیز در این نشست خبری گفت: ناتو از نیروهای افغانستان برای مبارزه با دهشت افگنی حمایت می‌کند و به همین منظور این نهاد در نظر دارد در سال آینده میلادی ماموریت مهم حمایتی و مشورتی نیروهای افغان را آغاز نماید.
وی گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ تن از سربازان خارجی در افغانستان در مبارزه با تروریسم کشته شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.