۳۵ گامِ ساده تا تناسبِ ‌اندام از داکتر اوز

- ۲۳ قوس ۱۳۹۳

بخش سوم و پایانی

mnandegar-3۲۱ـ با حواس‌پرتی غذا نخورید: با سربه‌هوا خوردن به دردسر می‌افتید. برای شروع، از غذاخوردن جلوِ تلویزیون بپرهیزید، در غیر این صورت کالری بیشتری دریافت می‌کنید.
۲۲ـ سبزی‌های فریزری داشته باشید: همیشه سبزی‌ دم‌دست داشته باشید. مقدار زیادی از سبزی‌های مختلف را در روغن زیتون و سیر تفت دهید. مرچ قرمز و زردچوبه هم اضافه کنید و در چند ظرف مخصوص جداگانه فریز کنید.
۲۳ـ نهایت لذت را از زنده‌گی ببرید: مطمین باشید غیر از خوردن، راه‌های دیگری هم برای شاد شدن و لذت بردن از زنده‌گی وجود دارد؛ موسیقی، ورزش، کمک‌های داوطلبانۀ خیریه و سینما رفتن.
۲۴ـ از متر به جای ترازو استفاده کنید: دور کمر برای خانم‌ها ۸۳ سانتی‌متر و کمتر، برای آقایان ۹۰ سانتی‌متر و کمتر مناسب است.
۲۵ـ دارچین را فراموش نکنید: پاشیدن یک مشت دارچین روی کیله یا تربوز، طعم دل‌چسبِ یک دسر شیرین بدون شکر را القا می‌کند.
۲۶ـ ساندویچ کم‌کالری بخورید: اگر می‌خواهید ۲۵۰ کیلوکالری از انرژی ساندویچ‌تان کم کنید، مقدار مایونز، پنیر و نانِ آن را به نصف برسانید.
۲۷ـ رژیم‌تان را ثبت کنید: برای این‌که شروع رژیم راحت باشد، یک قدم کوچک بردارید. مثلاً تهیۀ جدول غذاهایی که باید بخورید یا خرید کفش‌های پیاده‌روی. چنین اقدام‌های به ظاهر کوچکی، احتمال پی‌گیری و ادامۀ کار را برای شما تقریباً ۳ برابر خواهد کرد.
۲۸ـ یادتان باشد که هرجایی مناسبِ غذاخوردن نیست: فقط آشپزخانه و میزغذاخوری جای پخت و پز و خوردن است. سعی کنید پشت میز کار یا حین فعالیت یا هر جایی که هوس خوردن به سرتان می‌زند، غذا نخورید.
۲۹ـ در تعطیلات ورزش کنید: حواس‌تان به خورد و خوراک و جنب‌وجوشِ آخر هفتۀ‌تان هم باشد. استراحت کامل در تعطیلات خیلی راحت است، ولی یادتان باشد هفته ۷ روز است.
۳۰ـ در میان‌وعده سیب بخورید: اگر می‌خواهید سریع‌تر سیر شوید، قبل از هر وعدۀ غذایی یک سیب بخورید.
۳۱ـ تخم‌مرغ صبحانه را فراموش نکنید: تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبح‌ها به جای مواد نشاسته‌یی، تخم‌مرغ می‌خورند، بیشتر سیر می‌مانند.
۳۲ـ هرگز شلوار کمرکش‌دار نپوشید: برای توان‌مند بودن در ادامۀ راه، همیشه انگیزه داشته باشید. مثلاً به محض وزن کم کردن، لباس‌هایی را که حالا برای‌تان گشاد شده، به دیگران ببخشید.
۳۳ـ بستۀ غذایی اورژانسی داشته باشید: بسته‌های سالم مثل میوه‌های خشک، شما را از وسوسه‌های خوراکی‌های ناسالم دور می‌کند.
۳۴ـ وعده‌ها را به وزن‌های کمتر تقسیم کنید: گوشت‌ را بکوبید تا بزرگ‌تر شود. با کوبیدن هم تنش عصبی‌تان کمتر می‌شود و هم غذا بیشتر به نظر می‌رسد.
۳۵ـ غذای اضافی را فوری کنار بگذارید: بعد از پخت و پز، قبل از این‌که پشت میز غذا بنشینید، ته‌مانده‌ها را جمع‌وجور کنید تا هوس نکنید بیشتر بخورید.

منبع: salamatiran.com

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.