وزیر دفاع آلمان به مردم افغانستان و جامعۀ جهانی: پاسـخ تهـدیدهـای طـالـبان را بـدهـید

گزارشگر:دو شنبه 24 قوس 1393 - ۲۳ قوس ۱۳۹۳

mnandegar-3وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که طالبان با تمام نیرو در پی‌ بی‌ثبات‌کردن حکومت افغانستان هستند.
به گزارش دویچه وله، اورسولا وین دیرلاین، وزیر دفاع آلمان که روز شنبه در یک سفر غیرمنتظره به شمال افغانستان سفر کرده با مقام‌های محلی شمال و سربازان آلمانی در ولایت بلخ دیدار کرد.
دیرلان در این جریان به رسانه‌ها گفت که طالبان با تمام نیرو درصدد بی‌ثبات‌کردن حکومت افغانستان هستند و بهتر است همه با ایستادن در کنار نیروهای امنیتی، نشان دهند قادرند پاسخ تهدیدها را بدهند.
خانم وین دیر لان همچنین گفت که در مورد ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان نمی‌تواند چیزی بگوید اما در خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید با احتیاط عمل شود.
وی افزود: نظر به این حقیقت نمی‌توانیم بگوییم که نیروهای افغانستان تا چه حد موفق به تامین امنیت کشورشان خواهند بود و با چه سرعت قادر به گرفتن مسوولیت‌های امنیتی‌شان خواهند بود.
اما تأکید کرد که در خروج نیروهای آموزشی از افغانستان باید بدون عجله و محتاطانه عمل شود.
این گفته‌های وزیر دفاع آلمان در حالی مطرح می‌شود که ماموریت جنگی نیروهای خارجی تا پایان سال جاری میلادی در افغانستان پایان یافته و قرار است شماری از این نیروها زیر نام حمایت قاطع، تنها به آموزش و مشوره‌دهی نیروهای افغان پس از ختم این ماموریت بپردازند.
آلمان یکی از کشور‌های کمک‌کننده در یک‌ دهۀ اخیر در افغانستان است و همچنان نیروهای این کشور تا کنون در شمال افغانستان، در چارچوب ایساف مصروف فعالیت‌های نظامی در برابر تهدیدهای هراس‌افگنانه بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.