چه‌گونه بی‌کاری باعث خوشبختیِ آدم‌ها می‌شود؟

گزارشگر:سه شنبه 25 قوس 1393 - ۲۴ قوس ۱۳۹۳

بخش دوم

mnandegar-3برای عشق به نوشتن چند بار اخراج شد
مجلۀ معروف نیویورکر، ترومن کاپوتی را بعد از این‌که به شاعر معروف رابرت فراست توهین کرد، با فضاحت بیرون کرد. اما این اولین اخراجِ ترومن کاپوتی نبود. او از دبیرستان هم به دلیل بردن مجلات اخراج شده بود. یکی از آرزوهای کاپوتی جوان این بود که در یک مجلۀ معروف کار کند و وقتی به نیویورکر پیوست، این آرزوی خود را محقق شده دانست اما یک روز در یک جلسۀ شعرخوانی شاعر معروف رابرت فراست، کاپوتی به خاطر سرماخورده‌گی، جلسه را ترک کرد، فراست این کار او را توهین به خود دانست و از مسوولان نیویورکر درخواست کرد که ترومن کاپوتی را اخراج کنند. اما این اخراج کاپوتی را ناامید نکرد و او شروع به چاپ داستان‌های کوتاه در مجلۀ هارپربازار و مادمازل کرد. تا این‌که چند سال بعد اولین رمان خود را منتشر کرد و تبدیل به یکی از نویسنده‌گان برجستۀ دنیا شد.

سلطان موسیقی راک اند رولیا، رانندۀ کامیون!
مدیر برنامۀ رادیویی گراند اول به الویس می‌گوید او بهتر است به جای پرداختن به موسیقی، رانندۀ کامیون شود؛ جمله‌یی که می‌تواند روحیۀ هر هنرمندی را نابود کند. درست است که الویس‌پریسلی را سلطان راکِ اند رول می‌دانند، اما او برای رسیدن به این جایگاه سختی‌های بسیاری را تحمل کرد. بعد از یک اجرای موسیقی در برنامۀ معروف نشویل در رادیوی گراند اول؛ مدیر برنامه به الویس می‌گوید بهتر است موسیقی را رها کرده و به شهر خود ممفیس و شغل قبلی‌اش یعنی رانندۀ کامیون بودن بازگردد. اما رویاهای الویس بزرگ‌تر از آن بودند که به این راحتی از راه خود دست بکشد. او هم‌چنان به اجراهای خود ادامه داد و بعد از چندی توانست با تور شوی هنک همراه شود و همین استعداد او را به همه‌گان شناساند.

هر کسی باید چندباری اخراج شود
آنا وینتور اعتقاد دارد که هر کسی باید در طول زنده‌گی یک یا حتا چند بار شغلش را از دست بدهد. این سردبیر مجلۀ معروف ووگ، کار خود را به عنوان یک خبرنگار در مجلۀ هارپر بازار شروع کرد؛ او سعی می‌کرد برای عکس‌های مطلب‌هایش ایده‌های خلاقانه‌یی داشته باشد، اما سردبیر کار او را بی‌سلیقه می‌دانست تا این‌که بعد از حدود ۹ ماه اخراجش کرد. این اخراج برای او درس بزرگی بود و باعث شد هیچ‌گاه به آن سبک شغل برنگردد. بعد از مدتی به عنوان دبیر مد به استخدام مجلۀ ویوا درآمد، آن‌جا هم چندان دوام نیاورد؛ اما در نهایت توانست با تلاشش تبدیل به سردبیر مجلۀ معروف «ووگ» شود که معتبرترین مجله در زمینۀ مد و لباس در جهان است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.