چرا همیشه احساس خسته‌گی و کسالت می‌کنید؟

گزارشگر:شنبه 29 قوس 1393 - ۲۸ قوس ۱۳۹۳

بخش نخست

mnandegar-3یکی از مشکلات بزرگ در ساعات مختلف کاری، احساس خسته‌گی است که عبور عقربه‌های ساعت از روی صفحه را کُند (!) و رسیده‌گی به امور را دشوار می‌کند. پس چه‌گونه می‌توان بر خسته‌گی غلبه کرد و همیشه پُرانرژی بود؟
خسته‌گی و کسالت یکی از مشکلاتی است که همۀ افراد بارها با آن مواجه شده‌اند. گاهی اوقات خودمان هم دلیلِ این خسته‌گی را متوجه نمی‌شویم و به هر دری می‌زنیم، تا با این خستگی به‌ویژه در محلِ کار مبارزه کنیم. اما بد نیست بدانید خسته‌گی دلایلِ مختلفی دارد که اگر بتوانید دلیل خسته‌گی خود را شناسایی کنید، به‌راحتی می‌توانید آن را برطرف کنید.
در این نوشته، دلایل خسته‌گی را بخوانید و راه‌های همیشه پُرانرژی بودن را بیاموزید.

بیماری قلبی
اگر حین انجامِ فعالیت‌های روزانه احساس خستگی شدید کردید، حتماً به پزشک مراجعه کنید، زیرا این نوع خسته‌گی می‌تواند یکی از عوارض بیماری قلبی باشد و حتماً با یک پزشک متخصصِ قلب مشورت کنید. ایجاد تغییراتی در شیوۀ زنده‌گی، استفاده از داروهای مناسب و روش‌های درمانی می‌تواند بیماری های قلبی را کنترل و به ذخیرۀ انرژی کمک کند.

عفونت دستگاه ادراری
سوزش دستگاه‌های ادراری و تکررِ ادرار از علایم عفونتِ دستگاه ادراری است؛ اما همیشه عفونت با چنین عوارضِ رایجی خود را نشان نمی‌دهد و در این موارد خسته‌گی تنها عارضۀ مشخص است. اگر آزمایش ادرار وجود عفونت را نشان می‌دهد، با مصرف آنتی‌بیوتیک‌های تجویزیِ پزشک این عفونت برطرف می‌شود و طی یک هفته خسته‌گی نیز از بین می‌رود.

خشک شدن آب بدن
خسته‌گی می‌تواند از علایم کم شدنِ آبِ بدن باشد. وقتی ورزش می‌کنید یا کار بدنیِ سخت انجام می‌دهید، بدن برای خنک ماندن به آب بیشتری نیاز دارد. اگر حین کار احساس تشنه‌گی کردید، یعنی بدن‌تان کم آب شده است. بنابراین قبل از انجام هر فعالیت فیزیکی، حداقل ۲ پیاله آب بنوشید. این کار شکرِ خون را در حالت طبیعی نگه می‌دارد و از بروز حالت خسته‌گی جلوگیری می‌کند. زیرا وقتی شکر خون پایین می‌آید، فرد احساس کسلی و خسته‌گی می‌کند. برای جلوگیری از خسته‌گی ناشی از کم‌خوری، حتماً صبحانه را در برنامۀ غذایی خود قرار دهید و سعی کنید در هر وعدۀ غذاییِ خود حتماً از پروتیین و کربوهیدرات ها استفاده کنید.

کمبود خواب
خواب‌آلوده‌گی می‌تواند روی سلامت و قدرت تمرکزِ شما تأثیر منفی برجای بگذارد. افراد بزرگ‌سال به طور متوسط باید هر شب ۸ – ۷ ساعت بخوابند؛ بنابراین خواب شبانه را در اولویت قرار دهید و یک برنامۀ منظم برای آن تنظیم کنید. لپ تاپ، تلیفون همراه و هر نوع وسیلۀ الکتریکیِ مکانیکی را از اتاق خوابِ خود بیرون ببرید تا روز بعد سرحال سرِ کارِ خود حاضر شوید. اگر باز هم مشکل داشتید، حتماً به یک پزشک مراجعه کنید. شاید به یکی از اختلالات خواب مبتلا شده باشید.
منبع: مجلۀ سیب سبز

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.