پاکستان و افغانستان عملیات هماهنگ علیه تروریست‌ها انجام می‌دهند

گزارشگر:یک شنبه 30 قوس 1393 - ۲۹ قوس ۱۳۹۳

یmnandegar-3ک مقام رسمی پاکستان گمانه زنی‌ها مبنی بر تصمیم اسلام آباد و کابل برای انجام عملیات مشترک در مناطق مرزی علیه شبه نظامیان را رد کرد و گفت: دو طرف قصد دارند عملیات هماهنگ در این زمینه انجام دهند و هر کشور این عملیات را در خاک خود انجام خواهد داد.
سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی روز شنبه گفت: دو کشور توافق کرده‌اند که اقدام به انجام عملیات هماهنگ علیه تروریست‌ها کنند. هر کشور این عملیات را در خاک خود انجام خواهد داد و قرار نیست این عملیات به طور مشترک انجام شود.
اظهارات دیروز سرتاج عزیز بعد از آن مطرح شد که نیروهای نظامی پاکستان، بعد از حادثه تروریستی پیشاور، حملات خود را علیه شبه نظامیان در مناطق مرزی با افغانستان تشدید کرده اند و در طی دیروز و امروز دهها نفر از شبه نظامیان را در مناطق نزدیک به مرز افغانستان از بین برده اند.
ارتش پاکستان اعلام کرده است که در حمله روز گذشته علیه تروریست‌ها در نزدیک مرز افغانستان، تعدادی از آنان را در حالی که به سمت افغانستان فرار می کردند، از بین برده است.
پاکستان حدود دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک و نفوذ پذیر با افغانستان دارد و دو کشور به ویژه از زمان روی کار آمدن دولت جدید افغانستان به ریاست اشرف غنی، تلاش دارند راهکارهای موثری برای کنترل این مرز طولانی و کاستن از ناامنی های حاشیه های آن اتخاذ کنند.
یک روز بعد از حادثه تروریستی پیشاور، جنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان در سفری غیرمنتظره به کابل رفت با رییس جمهوری افغانستان و فرمانده نیروهای بین المللی کمک به امنیت افغانستان (آیساف) دیدار کرد.
مقامات امنیتی پاکستان می‌گویند فرماندهان ارشد طالبان پاکستان از جمله ملا فضل‌الله رهبر طالبان پاکستان در افغانستان پناه گرفته اند و اقدامات ضدپاکستانی خود را در خاک افغانستان طراحی می‌کنند. کابل به شدت این موضوع را مردود می‌داند و تاکید دارد که هرگز اجازه نخواهد داد از خاک افغانستان اقدامی علیه پاکستان و دیگر کشورهای همسایه صورت گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.