سید فضل الله وحیدی: با رفتن از هرات، به دولت بر نمی‎گردم

گزارشگر:سه شنبه 2 جدی 1393 - ۰۱ جدی ۱۳۹۳

mnandegar-3پس از بروز نارضایتی‌های اخیر در ولایت هرات و خواستۀ شماری از حلقات مردمی این ولایت، سید فضل الله وحیدی، سرپرست ولایت هرات گفته که پس از پایان ماموریت کاری اش در این ولایت، دیگر در پست‌های دولتی فعالیت نخواهد کرد.
او همچنین گفته که معتقد است ولایت هرات دارای امنیت مناسب‌تری نسبت به دیگر ولایات کشور است و نباید از خودگذشتگی نیروهای امنیتی را نادیده گرفت.
سید فضل الله وحیدی سرپرست ولایت هرات پس از تلاش‌های اخیر شماری از حلقات برای برکناری وی گفته است: بعد از این‌که از ولایت هرات برود، دیگر هیچ سمت دولتی را نخواهد پذیرفت.
او می‌گوید: در ولایت هرات از هیچ کوششی برای تحول اوضاع دریغ نکرده و قصد دارد تا در ایام باقی مانده از ماموریتش، در بخش صلح و مبارزه با فساداداری کار کند.
این گفته‌ها در حالی است که بنا بر گفته‌های شماری از منابع نزدیک به حکومت وحدت ملی، تا ۱۲ روز دیگر کابینۀ دولت تشکیل و پس از آن والیان جدید معرفی شوند.
آقای وحیدی همچنین گفته است که بیشتر واقعاتی که در هرات ترور خوانده می‌شود، برگرفته از خصومت‌های شخصی بوده و دست‌های سیاسی در آن کار نمی‌کند.
به گفتۀ وی، بیشتر سوءمدیریت‌های هرات بنا بر دخالت‌های شماری از افراد از مرکز و داخل هرات می‌باشد که برای رهایی یک مجرم میانجی‌گیری می‌کنند.
او تاکید کرده است که دلیل اعتراض‌های اخیر بر علیه اش هم مقابله با این افراد بوده است.
این در حالی است که مجمع مردمی ولایت هرات گفته که بنا بر خواست هیات اعزامی از کابل، تا ده روز دیگر به سرپرست ولایت هرات وقت داده می شود تا این ولایت را ترک کند.
محمدرفیق شهیر، یکی از اعضای رهبری این مجمع می‌گوید: ولایت هرات در بدترین وضع امنیتی خود به سر می‌برد و عامل اساسی آن، نبود توان کافی مدیریتی در ادارۀ محلی است.
او از دولت مرکزی خواسته تا با تغییرات عمده در هرات، اوضاع این ولایت را بهبود بخشد.
گفته می‌شود که بیشترین ضربه‌یی که همواره ناامنی‌ها به هرات وارد آورده در بخش اقتصادی است.
بازرگانان هرات مدعی هستند که تداوم این وضعیت هرات را از پایتخت اقتصادی کشور بیرون خواهد آورد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.