تلفاتِ مرگبار طالبان پاکستانی صدام طالبان کشته شد

گزارشگر:شنبه 6 جدی 1393 - ۰۵ جدی ۱۳۹۳

یmnandegar-3کی از فرماندهان طالبان پاکستان که در طراحی و کمک به اجرای حمله تروریستی اخیر به مکتب پیشاور دست داشت، شب گذشته درحمله نیروهای امنیتی پاکستان کشته شد.
این فرمانده طالبان که صدام نام داشت، در منطقه جمرود واقع در منطقه قبیله ای خیبر در نزدیکی مرز افغانستان کشته شده است.
شهاب علی شاه یکی از مقامات منطقه قبیله ای خیبر روز جمعه در در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر پیشاور، کشته شدن این فرمانده شبه نظامیان طالبان را تایید کرد.
این فرمانده شبه نظامیان، زمینه را برای ورود آسان شش نفر از اعضای طالبان پاکستان به مکتب پیشاور برای انجام اقدام تروریستی، فراهم کرده بود.
صدام در حمله تروریستی سال ۲۰۱۳ به یکی از تیم های واکسیناسیون فلج اطفال در ایالت خیبرپختونخوا نیز دست داشت، اقدامی تروریستی که منجر به کشته شدن ۱۱ نفر از نیروهای امنیتی پاکستان شد.
در حمله تروریستی روز ۲۵ قوس طالبان پاکستان به مکتبی در پیشاور، بیش از ۱۳۰ نفر از دانش آموزان این مکتب کشته شدند.
بعد از این حمله تروریستی مرگبار، ارتش، نیروهای امنیتی و پولیس پاکستان اقدامات
و عملیات ضدتروریستی را در سراسر این کشور تشدید کرده اند.
کشته‌شدن مهمترین فرماندهان طالبان پاکستانی
منابع اطلاعاتی پاکستان همچنان گفتند افرادی که در حملات هوایی دیروز در پاکستان کشته شدند از عناصر و سرکردگان مهم طالبان پاکستان بودند.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، در دو حمله هوایی امریکا به مواضع جنبش طالبان در مرز پاکستان با افغانستان، هفت نفر از عناصر این جنبش کشته شدند. مسوولان گفتند این حمله در منطقه ای صورت گرفت که ارتش پاکستان در آنجا عملیات هوایی و زمینی علیه طالبان انجام می دهد.
طارق محی الدین خبرنگار این شبکه در گزارشی از اسلام آباد، گفت حوادث زیادی در مرز پاکستان و افغانستان رخ می دهد. هواپیمای بدون سرنشین آمریکا دیروز به منطقه ای در وزیرستان شمالی حمله کرد. ارتش پاکستان عملیات گسترده یی علیه جنبش طالبان پاکستان در این منطقه انجام می دهد. منابع اطلاعاتی پاکستان گفتند افرادی که در این حمله کشته شدند عناصر و سرکردگان مهم طالبان پاکستان بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.