اوباما: افغـانستان امـن‌تـر شـده است

گزارشگر:شنبه 6 جدی 1393 - ۰۵ جدی ۱۳۹۳

رییس‌جمهوری امریکا در پیامی خطاب به نیروهای کشورش با اشاره به پاپان بیش از یک دهه جنگ در افغانستان طی روزهای نزدیک گفت: پس از ۱۳ سال جنگ، افغانستان امن‌تر شده است.
به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، باراک اوباما، رییس‌جمهوری امریکا با تقدیر از ارتش کشورش، پایان بیش از یک دهه جنگ در افغانستان را اعلام کردهmnandegar-3 و در پیام کریسمس خود به نیروهای امریکایی گفت که «جانفشانی آنها موجب شده تا صلح‌ و آرامش بیشتری پس از خاکسترهای ۱۱ سپتمبر در جهان» ایجاد شود. وی افزود: طی روزهای آتی ما به عملیات رزمی نیروهایمان در افغانستان پایان می‌دهیم.
اوباما با حضور در پایگاه تفنگداران دریایی در هاوایی گفت: اگرچه چالش‌های دشواری برای ارتش امریکا در نقاط حساسی همانند عراق و غرب آفریقا باقی مانده، اما در کل به دلیل اقدامات سربازان امریکایی جهان به مکان بهتری تبدیل شده است چرا که نیروهای امریکایی با هدف مبارزه کردند و کشورشان را در اولویت قرار دادند. امریکایی‌ها و رییس‌جمهوری امریکا قدردان این زحمات است.-
رییس ‌جمهوری امریکا تاکید کرد: به دلیل خدمات فوق‌العاده زنان و مردان در نیروهای مسلح امریکا، هم‌اکنون افغانستان فرصت بازسازی خودش را به دست آورده است. افغانستان امن‌تر شده است و دیگر منبع حملات تروریستی قرار نمی‌گیرد.
پس از ۱۳ سال جنگ با هزینه یک تریلیون دالر، امریکا در حال خارج کردن اکثر نیروهای رزمی خود از افغانستان تا روزهای پایانی سال جاری میلادی است. حال امریکا و شرکایش تلاش می‌کنند تا فصل خونینی را که پس از حمله به امریکا در ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ آغاز شد، ورق بزنند و آن را خوب نشان دهند. امریکا و ناتو قصد دارند تا از ۱۴۰ هزار نیروی خود در سال ۲۰۱۰، تنها ۱۳ هزار و ۵۰۰ نیرو برای آموزش و حمایت از ارتش افغانستان در این کشور باقی بگذارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.