یونیسف: ۴۰ درصد کودکان افغانستان از سوء تغذیه رنج می‌برند

گزارشگر:یک شنبه 14 جدی 1393 - ۱۳ جدی ۱۳۹۳

mnandegar-3صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که ۴۰ درصد کودکان افغانستان به سوء تغذیه مبتلا هستند.
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارش تازه‌یی اعلام کرد که به دلیل اوضاع نامناسب کشور افغانستان، ۴۰ درصد کودکان این کشور از سوء تغذیه رنج می‌برند.
عزیز فروتن سخنگوی یونیسف در افغانستان گفته که سازمان ملل مراکز تشخیص سوء تغذیه را جهت از بین بردن این مشکل در نقاط مختلف این کشور ایجاد کرده و برای کودکان افغان مواد غذایی فراهم می‌کند.
وی افزود: حکومت افغانستان باید مبارزه با سوء تغذیه را در اولویت کاری خود قرار دهد.
پیش از نیز نماینده‌گی یونیسف در افغانستان اعلام کرده بود که تلفات کودکان افغانستان در سال ۲۰۱۴ در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته است.
اوایل ماه دسمبر سال ۲۰۱۴ میلادی نیز مؤسسه بین‌المللی منع بکارگیری مین با انتشار گزارشی اعلام کرد که ۲ هزار و ۴۰۳ نفر در سال گذشته میلادی بر اثر انفجار مین در جهان کشته شده‌اند که ۵۰ درصد آن کودک هستند.
بر اساس این گزارش تلفات کودکان ناشی از انفجار مین و دیگر مواد منفجره در افغانستان بالاترین آمار را در جهان به خود اختصاص داده است.
در گزارش مؤسسه بین‌المللی منع بکارگیری مین آمده است: تلفات کودکان براثر انفجار مین نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.
در سال ۲۰۱۴ میلادی ۴۸۷ کودک در افغانستان براثر انفجار مین جان خود را از دست داده‌اند که این رقم حدود ۵۰درصد آمار جهانی را تشکیل می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.