چه‌گونه در رقابت یک قدم جلوتـر بـاشیم؟

گزارشگر:سه شنبه 16 جدی 1393 - ۱۵ جدی ۱۳۹۳

مترجم: شهلا زمانی
mnandegar-3چنان‌چه شما قصد دارید نیاز بازار را برآورده کنید، باید گوش‌تان را به بازار بسپارید و چیزی را که مردم به آن نیاز دارند، برای‌شان فراهم کنید.
این موضوع کاملاً روشن است، اما برای رسیدن به این هدف اگر مشتریان از شما بخواهند خود را تغییر دهید؛ باید این کار را بکنید هرچند که ممکن است مشکل به نظر برسد.
فرض کنیم شما زمان زیادی را صرف شناختِ نیازهای بازار X کرده‌اید. شما از این راه پول درآورده‌اید، طرح فروش و توزیع را پیاده کرده‌اید و دقیقاً کاری را که نیاز است انجام داده‌اید تا X را به یک واقعیت تبدیل کنید، اما ناگهان بازار به شما می‌گوید که طرح X ایدۀ چندان خوبی هم نیست، یا این‌که باید به جای آن طرح Y را اجرایی می‌کردید.
آیا می‌توانید در این گونه موقعیت‌ها تغییراتی ایجاد کنید؟
اگر نتوانید این کار را انجام دهید، محکوم به فنا هستید. وقتی دنیا خواستار دستگاه ضبط دیجیتال است، ساخت بهترین نوار ویدیوی دنیا چه فایده‌یی دارد؟ انجام این کار برای شما و سازمان‌تان چه معنایی دارد؟ شما نیازمند آن هستید که در میدان رقابت یک قدم جلوتر از بقیه باشید.
اجازه بدهید در مورد ۵ ایده‌یی صحبت کنیم که شما را در تحققِ این امر کمک می‌کند.
۱ـ آینده را بررسی کنید و مهارت‌هایی را ایجاد کنید که به آن نیاز پیدا خواهید کرد.
عبارت «یادگیری مستمر» تبدیل به یک عبارت کلیشه‌یی شده و این بسیار بد است. وقتی بازار از ترفندهای شما خسته شود، ادامۀ آن ترفند دیگر کمکی به شما نمی‌کند. همیشه باید در حال آموختن مهارت‌هایی باشید که نیازهای تازۀ مشتریان را برطرف کند.
۲ـ آموزش همه‌گانی را پیاده کنید.
همۀ افراد در سازمان‌تان، مثل خود شما باید انعطاف‌پذیر باشند و خود را با شرایط وفق دهند.
۳ـ هزینه‌های ثابت را تقلیل دهید.
همیشه قبل از تصمیم‌گیری برای برآورد هزینه‌های بزرگ این مسأله را مد نظر داشته باشید که هر چه‌قدر ریشه‌ها محکم تر باشند، حرکت دادن سخت‌تر خواهد بود.
۴ـ پیوسته نیروهای تازه استخدام کنید.
سازمان‌ها هم مانند انسان‌ها می‌توانند مسیر خود را تعیین کنند. یک راه عملی کردنِ این موضوع این است که پیوسته نیروهای تازه استخدام کنید. این افراد هر چه‌قدر جوان‌تر از شما باشند، بهتر است. برای کسی که سن و سالی از او گذشته است، دیدن جوان‌های ۳۰ ـ ۲۰ ساله که برای ایجاد تغییر به طور کلی و تحولات گسترده به طور خاص درگیر می‌شوند، آرامش خاطر فراهم می‌کند. به عنوان مثال، افرادی را می‌بینم که بعضاً کمتر از ۲۵ سال دارند، اما از محدود شدن به برنامه‌های بهره‌وری دفاتر کاری با استفاده از کمپیوترهای شخصی در محیط کار احساس کلافه‌گی می‌کنند.
۵ـ حداقل دو زبانه شوید.
چه‌گونه می‌توانید پیش‌بینی کنید که در آینده چه کسانی اکثریت و چه کسانی اقلیت خواهند بود؟ این روزها در کمال تعجب می‌بینیم که برخی وب‌سایت‌های کالاهای مصرفی فقط به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی نیستند. پس برای پیشرفت در آینده، حداقل باید دو زبان را بدانید.
به طور مشخص، انجام هیچ یک از این پنج ایده آسان نیست، اما برای این‌که بخواهید در رقابت یک قدم جلوتر از بقیه باشید، نیاز به انجام تمامی این پنج ایده دارید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.