رییس مجلس خطاب به رهبران دولت وحدت ملی: اختلافات گروهی و سلیقه‎یی را کنار بگذارید

گزارشگر:سه شنبه 16 جدی 1393 - ۱۵ جدی ۱۳۹۳

رییس مجلس نماینده‎گان خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی گفت که اختلافات سلیقه‌یی بر سر تشکیل کابینه را کنار بگذارید و بیشتر از این امید مردم را به یاس مبدل نکنید.
عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس که به مناسبت تجلیل از روز تولد پیامبر گرامی اسلام صحبت می‌کرد گفت: «ما وقت زیادی را در اعلام نتایج انتخابات از دست دادیم و اکنون کشور یک بار دیگر در وضعیت حساسی قرار گرفته است؛‌ mnandegar-3بنا بر این رهبران حکومت وحدت ملی اختلافات سلیقه‌یی و گروهی‌شان را کنار گذاشته و حکومت را تشکیل کنند».
آقای ابراهیمی افزود: رهبران حکومت وحدت ملی بیشتر از این امید مردم را به یاس مبدل نسازند و به انتظار طولانی و رنج های طولانی آنها نقطه پایان بگذارند.
او تاکید ورزید که حکومت باید هرچه زودتر کابینه موثر، کارا، خدمت گذار و مورد قبول مردم را اعلام نماید تا امور حکومت داری در مسیر درست خود قرار گرفته وادارات از بی سرنوشتی و مردم از بلاتکلیفی رهایی یابند.
عبدالمالک ضیایی رییس مساجد وزارت حج و اوقاف نیز که در این مراسم سخن می‌گفت بر معرفی کابینه تاکید ورزید.
آقای ضیایی افزود: «رییس جمهور و رییس اجرایی هرچه زودتر افراد متدین و متعهد را در کابینه معرفی کنند تا امنیت افغانستان را… ادامه صفحه ۶
اختلافات گروهی و سلیقه‎یی…
خود ما تامین کنیم و به حضور ایتلاف جهانی در کشور نه بگوییم».
رییس مجلس در حالی بر معرفی هرچه زودتر کابینه تاکید می‌ورزد که رییس جمهور هفته گذشته در دیدار با هیات مجلس وعده سپرد که در مدت یک هفته دیگر کابینه را معرفی می کند.
رییس جمهور در اولین اظهارات‌اش پس از به قدرت رسیدن گفته بود که در مدت دو ماه کابینه را معرفی می‌کند؛ اما قبل از نشست لندن وعده داد که در خلال چهارهفته کابینه را معرفی خواهد کرد.
هم اکنون از آغاز دوره ریاست جمهوری آقای غنی ۹۹ روز می‌گذرد و او نتوانسته در این مدت کابینه اش را تشکیل دهد.
معرف کابینه از نظر مردم به یک معما تبدیل شده و حال، دیده شود که این معما چه زمانی حل خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.