عطـا محمـد نـور پنجـاه سـالـه شـد

گزارشگر:چهار شنبه 17 جدی 1393 - ۱۶ جدی ۱۳۹۳

از پنجاهمین سالروز تولدِ استاد عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان، طی یک کنفرانس بزرگ در شهر مزار شریف گرامی‌داشت به عمل آمد.
در این نشست، صلاح‌الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی و رییس شورای عالی صلح، انجنیر محمد خان و حاجی محمد محقق معاونان رییس اجرایی، شماری از اعضای شورای ملی و صدها تن از فرهنگیان، نویسنده‎گان و شهروندان بلخ اشتراک کرده بودند. mnandegar-3
در این نشست، سخنرانان از کارکردهای والی بلخ در راستای بازسازی این ولایت ستایش کردند. آن‌ها گفتند که به همت و تلاش‎ها، مدیریت و پشتکارِ استاد عطا ولایت بلخ به یک ولایت متفاوت در افغانستان تبدیل شده است.
در این حال، شماری از اعضای شورای ملی به پاس زخمات سرپرست ولایت بلخ در راستای بازسازی این ولایت لوح تقدیری را به وی عطا کردند.
همچنان، شماری از نویسنده‎گان و روزنامه‎نگاران در پیوند به ابعادِ شخصیتِ استاد عطا و کارنامه‎هایش مقاله‎ها و یادداشت‎هایی نگاشته‎اند که قرار است طی رساله‎یی به چاپ برسد.
عطا محمد نور از چهره‌های تأثیرگذار سیاسی افغانستان است و نقش او در سیاست کشور تا جایی برجسته است که حتا برخی رسانه‎های بین‎المللی او را «والی پادشاه‎ساز» خوانده‎اند.
این‎ نخستین‎بار است که از یک شخصیت سیاسی پیش از مرگش در افغانستان تجلیل می‎شود. معمولاً در افغانستان پس از مرگ و کشته‎شدن آدم‎ها، از آنان یادبود می‎شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.