فرمانده پولیس نظم عامه در شمال: امنیت را تأمـین می‌کنیم

گزارشگر:یک شنیه 21 جدی 1393 - ۲۰ جدی ۱۳۹۳

mnandegar-3فرمانده پولیس امن و نظم عامه در شمال افغانستان می‌گوید که نیروهای تحت فرمانش ۹۵ در صد به سلاح و تجهیزات نظامی مجهز بوده و آماده‌گی کامل برای تامین امنیت این بخش از کشور را دارند.
عبدالغفار ابراهیم خیل، فرمانده لوای نمبر سوم پولیس امن و نظم عامه در شمال کشور گفته است که نیروهای لوای نمبر سوم امن و نظم عامه در شمال کشور ۹۵ در صد به سلاح و تجهیزات نظامی مجهز هستند و سلاح و امکانات نظامیِ ذخیرۀ کافی نیز در دسترس دارند که با استفاده از آن، توانایی کامل برای مقابله با مخالفین مسلح دولت و تامین امنیت نقاط ناامن زون شمال را دارا می‌باشند.
ابراهیم خیل افزود که آنان مسئولیت تامین امنیت در ولایات بلخ، سرپل، جوزجان و فاریاب را به عهده دارند و در صورتی که دشمن در این مناطق اخلال گری کند و امن و نظم عامه را بر هم بزنند با واکنش تند نیروهای امنیتی بخصوص پولیس امن و نظم عامه روبرو خواهند شد.
با حضور ۱۳ ساله نیروهای بین المللی در کشور و مصارف گزاف برای تامین امنیت نقاط ناامن کشور تا هنوز قوای امنیتی افغانستان به تجهیزات نظامی هوایی مجهز نشده و این امر سبب شده تا نیروهای امنیتی نتوانند به درستی به نقاط صعب العبور کشور دسترسی داشته و امنیت آن را تامین بکنند.
وی تاکید کرد: در صورتی که تجهیزات نظامی بیشتر در دسترس شان قرار داده شود، آنان توانایی دفاع از سرحدات افغانستان را نیز دارند.
این گفته ها از سوی نظامیان شمال افغانستان در حالی گفته می شود که ناامنی ها در شمال افغانستان در جریان یک سال گذشته گسترش یافته و هم اکنون در شماری از ولایت‌ها مانند بدخشان، قندوز، فاریاب و سرپل حملات مخالفین مسلح دولت افزایش یافته و ده‌ها تن از افراد ملکی از خانه‌های شان آواره و مهاجر شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.