پاکستان فعالیت شبکۀ حقانی را متوقف می‌کند

- ۲۷ جدی ۱۳۹۳

مطبوعات پاکستان و فارین پالیسیگزارش داده‌اند که پاکستان در نظر دارد فعالیت شبکۀ حقانی و شبکۀ جمعیت الدعوه را در این کشور متوقف کند.
بربنیاد این گزارش‌ها اکنون مقامات نظامی و غیر نظامی پاکستان تصمیم گرفته‌اند که فعالیت شبکه حقانی را در این کشور متوقف کنند.
امریکا در سال ۲۰۱۲ شبکه حقانی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود.mnandegar-3
یک مقام ارشد امنیتی پاکستان به روزنامه اکسپرس تریبون پاکستان گفته که این قدم اول در راستای تطبیق برنامه ملی این کشور است.
به گفته این مقام پاکستانی بعد از این مردم پاکستان در صدد اقدامات جدی‌تر در مقابل نیروهای تروریستی در این کشور خواهند بود.
قبلا نیروهای بین المللی یاری امنیتی در افغانستان، آیساف، از پاکستان خواسته بود که به اقدامات خود علیه شبکه حقانی شدت بخشد.
این شبکه یکی از سه گروه اصلی شورشی در افغانستان است که رهبری آن به دوش سراج الدین حقانی، پسر جلال الدین حقانی، فرمانده پیشیندر شرق افغانستان است.
شبکه حقانی در کنار گروه طالبان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار عمدتا در مناطق مرزی در شرق افغانستان علیه دولت این کشور و نیروهای بین المللی می‌جنگند.
این گروه مسئولیت حملات تروریستی و انتحاری را در افغانستان به عهده گرفته و امنیت ملی افغانستان نیز بارها این گروه را مسئول حملات مرگبار انتحاری و انفجاری در این کشور دانسته است.
در گذشته مقامات ارشد امریکایی از جمله دریاسالار مایک مولن، رییس پشین ستاد مشترک ارتش آمریکا، سازمان اطلاعات پاکستان را متهم کرده بود که از شبکه حقانی حمایت می‌کند.
به گفته این مقام امریکایی، سازمان اطلاعاتی پاکستان موسوم به آی اس آی، به طراحی حمله شهریور سال ۱۳۹۰ به سفارت امریکا در کابل کمک کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.