قدکوتاه‌ها و قدبلندها کـدام‌یک خوشـبخت‌تر اند؟

گزارشگر:دو شنبه 29 جدی 1393 - ۲۸ جدی ۱۳۹۳

بخش سوم

mnandegar-3درآمد بیشتر برای قدبلندها
این یافته نتیجۀ تحقیقات دانشمندان استرالیایی است. آن‌ها متوجه شدند مردانی که بالای ۱۸۰سانتی‌متر قد دارند، به طور متوسط در سال ۱۰۰۰ دالر درآمد بیشتر به دست می‌آورند. به طور کلی در نظر مردم افراد قدبلند، قدرت و هوشِ بیشتری دارند و برای مشاغل مدیریتی مناسب‌تر به نظر می‌رسند.
مقایسۀ حقوق هزاران نفر در استرالیا، نشان می‌دهد ۵سانتی‌متر قد بیشتر می‌تواند تا ۹۵۰دالر درآمد سالانۀ یک فرد را افزایش دهد. دانشمندان انگلیسی و امریکایی هم با انجام تحقیقات مشابه در کشورشان متوجه شدند یک شخص با قد ۱۸۲سانتی متر می‌تواند در سال تا چند هزار دالر درآمد بیشتری نسبت به یک شخص با قد ۱۷۲سانتی متر داشته باشد. افراد قدبلند اعتماد به نفس بیشتری دارند و با احتمال بالاتری برای انجام کارهای جدید ریسک می‌کنند. مدیریت این افراد در سازمان‌های مختلف هم مقبول‌تر است و درصد بیشتری از آن‌ها در شغل خود ارتقا می‌گیرند.
زنان قدبلند مدیر می‌شوند
داشتن قدبلند در زنان تأثیر بیشتری روی درآمد بالا نسبت به مردان دارد. تقریباً در سراسر جهان کارمندان خانمی که بیش از ۱۷۲سانتی‌متر قد دارند، در محیط کاری خود موفقیت بیشتری کسب می‌کنند. قدبلند می‌تواند احتمال درآمد بالای یک زن را تا دوبرابر افزایش دهد. احتمال این‌که یک زن با بالای ۱۸۲ سانتی‌متر قد به مشاغل مدیریتی برسد، تا ۸۰درصد بیشتر از یک خانم با قد متوسط یا کوتاه است. ۲۰ درصد از زنان قدبلند معتقدند ظاهر فیزیکی آن‌ها باعث می‌شود آن‌ها قدرت و اعتبار بیشتری داشته باشند. همین مسأله باعث می‌شود بسیاری از زنان قدبلند تمایلی به ازدواج با مردان کوتاه‌تر از خود نداشته باشند. البته این ویژه‌گی می‌تواند برای بعضی زوج‌ها دردسرساز باشد، چون معمولاً مردان باید دارای اقتدار و توانایی بیشتری نسبت به همسر خود باشند.
تأثیر قد روی جذابیت صدا!
همان‌طور که ممکن است حدس زده باشید، صدای مردان قدبلند طرف‌داران بیشتری بین خانم‌ها دارد. محققان متوجه شدند انسان‌ها در بسیاری از موارد می‌توانند فقط با گوش دادن به صدای یک فرد، قد او را تخمین بزنند.
مردان قدبلند معمولاً مسیر تنفسی و ریه‌های بزرگ‌تری دارند. همین موضوع باعث عمیق‌تر شدن تُنِ صدای آن‌ها می‌شود. به همین دلیل در ۷۰ درصد موارد شما می‌توانید با گوش دادن به صدای یک فرد بلندی یا کوتاهی او را تخمین بزنید. زنان به‌طور ناخودآگاه صدای عمیق را ترجیح می‌دهند و به سمت مردان صاحبِ این صدا جذب می‌شوند. البته این تُن صدا نشان‌دهندۀ بیشتر بودن قدرت باروری مردان هم هست، به همین دلیل مردانی که صدای بم‌تر دارند، بیشتر صاحب فرزند می‌شوند. صدای عمیق تأثیر بیشتری روی مردم می‌گذارد، به همین دلیل مارگارت تاچر نخست‌وزیر اسبق انگلستان روی تُن صدای خود کار می‌کرد تا آن را بم‌تر کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.