قدکوتاه‌ها و قدبلندها کـدام‌یک خوشـبخت‌تر اند؟

گزارشگر:شنبه 4 دلو 1393 - ۰۳ دلو ۱۳۹۳

بخش ششم و پایانی

mnandegar-3قدبلندها باهوش‌تر اند
مشکلات کوتاه‌قدها محدود به ویژه‌گی‌های ظاهری نیست، زیرا بعضی دانشمندان ادعا کردند میزان ضریب هوشی این افراد هم کمتر از افراد قدبلند است. به نظر می‌رسد عوامل ژنتیک و محیطی که باعث بلند شدن قد یک فرد می‌شود، به همان اندازه هم می‌تواند ضریب هوشی او را افزایش دهد.
یکی از موضوعات جالب دیگری که توجه محققان را به خود جلب کرد، این بود افرادی که نتوانسته بودند تحصیلات دوران دبیرستان خود را به پایان برسانند، نسبت به افراد دارای قد متوسط بیش از ۵/۲ سانتی‌متر و نسبت به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیش از ۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر بودند که این نشان می‌دهد افراد قدبلند در تحصیلات و ورود به دانشگاه نسبت به کوتاه‌قدها موفق‌تر عمل می‌کنند.
کارلا برونی: ۱۷۵سانتی‌متر، نیکولا سارکوزی: ۱۶۵ سانتی‌متر
اختلاف قدِ ۱۰سانتی‌متری این دو زوج مدت‌ها سوژۀ رسانه‌ها بود که البته دلیل آن‌هم اصرار سارکوزی برای سرپوش گذاشتن روی این موضوع بود. تصاویری که یکی از عکاسان تهیه کرده بود، نشان می‌داد سارکوزی کفش پاشنه‌بلند به پا کرده و همسرش را مجبور به پوشاندن یک کفش بدون پاشنه کرده تا اختلاف قدِ آن‌ها به حداقل برسد.
براد پیت: ۱۸۰سانتی‌متر ، آنجلینا جولی: ۱۶۹سانتی‌متر
این اختلاف هم براساس نظرسنجی‌ها کاملاً ایده‌آل است. یکی از دلایلی که زنان به دنبال همسر بلندتر از خود هستند، داشتن احساس امنیت در کنار آن‌هاست. البته این اختلاف، احساس زنانه‌گی خانم‌ها را هم بیشتر می‌کند.
پرنس ویلیام: ۱۹۱سانتی‌متر، کیت میدلتون: ۱۷۵سانتی‌متر
بر اساس نظرسنجی‌ها ایده‌آل‌ترین اختلاف قد برای همسران است. البته زنان نسبت به اختلاف قد حساسیت بیشتری دارند و با احتمال بیشتری نسبت به یک مرد ممکن است، به این دلیل از ازدواج با یک شخص صرف‌نظر کنند.
لیونل مسی: ۱۶۹، آنتونلا روکوزو: ۱۵۰ سانتی‌متر
لیونل مسی در بین مردان قد بلندی ندارد. اما با وجود شهرت فوق‌العاده و داشتن درآمد چند میلیون دالری، ترجیح داده همسری را انتخاب کند که ۱۹ سانتی‌متر از او کوتاه‌تر است.
نیکول کیدمن: ۱۸۰سانتی‌متر، تام کروز: ۱۷۰سانتی‌متر
اختلاف قد ۱۰ سانتی‌متری زوج سابق سینمای تجاری کاملاً مشخص است. البته برخلاف نظر دانشمندان، ازدواج نیکول با یک مرد کوتاه‌تر از خودش نتوانست به داشتن یک زنده‌گی موفق کمک کند و این دو در سال ۲۰۰۱ از هم جدا شدند. البته نیکول در سال ۲۰۰۶ بازهم با یک مرد کوتاه‌تر از خود ازدواج کرد. همسر فعلی او کیث اربان نام دارد که این بار فقط دو سانتی‌متر کوتاه‌تر از خانم کیدمن است. تام کروز هم بعد از آن با یک خانم بلندتر از خود ازدواج کرد و بازهم از او جدا شد.
الیسانی دکروز سیلوا: ۲۰۳ سانتی‌متر، فرانسینالدو کاروالو: ۱۶۴سانتی‌متر
شاید همه تصور می‌‎کردند بلندترین دختر جهان هیچ‌وقت نتواند ازدواج کند. اما این دختر برزیلی به‌راحتی با مردی که ۴۰سانتی‌متر از خودش کوتاه‌تر بود، ازدواج کرد. معیار او برای این ازدواج؛ شخصیت، اخلاق خوش و شیوۀ برخورد همسرش با دیگران بود. همان‌طور که گفته شد، معمولاً بعد از ازدواج زنان و مردان با اختلاف قدِ همسر خود کنار می‌آیند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.