هشت وزیر جدید به کار آغاز کردند دو تیمی‎که یک تیم نشد

گزارشگر:سه شنبه 14 دلو 1393 - ۱۳ دلو ۱۳۹۳

هشت تن از وزیران کابینۀ حکومت وحدت ملی که از سوی مجلس نماینده‎گان رای اعتماد گرفته بودند، روز دوشنبه رسماً به کار آغاز کردند. این در حالی است که هفده وزارت خانه دیگر هنوزهم توسط سرپرست ها اداره می شوند.
نورالحق علومی وزیر امور داخله، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، داوودشاه صبا وزیر معادن، سید حسین عالمی بلخی وزیر mnandegar-3عودت مهاجرین، فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات و فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف، هشت وزیری اند که روز یک شنبه در ارگ ریاست جمهوری سوگند وفاداری یاد کردند و روز دوشنبه به کار آغاز کردند.
همچنان رحمت‌الله نبیل رییس عمومی امنیت ملی نیز روز گذشته رسماً به کارش در این ریاست آغاز کرد.
دو تیمی‌که یک تیم نشدند!
اما نکتۀ قابل توجه در معرفی نامزد وزرا این بود که آنان توسط رهبران تیم انتخاباتی‌شان به کارمندان وزارت‎خانه‌های مربوط معرفی شدند. رهبران دو تیم انتخاباتیِ شامل در دولت وحدت ملی (اصلاحات و همگرایی و تحول و تداوم) هر کدام وزرای مربوط خویش را به وزارت‎خانه‎ها معرفی کردند.
صلاح‎الدین ربانی وزیر خارجه، نورالحق علومی وزیر داخله، عالمی بلخی وزیر مهاجرین، انجنیر درانی وزیر انکشاف دهات، از سوی داکتر عبدالله و معاونانش معرفی گردیدند.
اکلیل حکیمی وزیر مالیه، دکتر داوود شاه صبا وزیر معادن، رحمت الله نبیل رییس امنیت ملی، داکتر فیروز وزیر صحت عامه، توسط احمدضیا مسعود نمایندۀ فوق العادۀ رییس‌جمهور و معاونان رییس‌جمهور معرفی شدند.
این کار می‌‎رساند که دو تیم انتخاباتی تا اکنون به یک تیم سیاسی واحد در درون دولت تبدیل نشده‎اند.
رهبران دو تیم با درنظرداشت حساسیست مسأله، لازم بود افراد تیم مقابل را برای معرفی نامزدوزرا تنظیم می‎کردند.
رهبران دولت وحدت ملی هنگام امضای توافق نامۀ تشکیل دولت وحدت ملی تأکید کردند که آنان پس از این در قالب یک تیم سیاسی در دولت کار خواهند کرد.
نام دو تیم تیم سیاسی را از اصلاحات و همگرایی و تحول و تداوم، به یک تیم «اصلاحات و تحول» تغییر دادند؛ اما با گذشت بیشتر از چهار ماه از تشکیل دولت وحدت ملی، به نظر می رسد این دو تیم نتوانستند با هم یکجا شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.