مشاور امنیت ملی امریکا: سیاست راهبردی کاخ سفید در افغانستان تغییر نمی‌کند

گزارشگر:یک شنبه 19 دلو 1393 - ۱۸ دلو ۱۳۹۳

mnandegar-3مشاور امنیت ملی امریکا طی سخنانی در واشنگتن از عدم تغییر سیاست راهبردی کاخ سفید برای مبارزه با تروریسم در افغانستان خبر داد.
سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا طی سخنانی در مؤسسه «بروکینگز» واشنگتن اعلام کرد: با اینکه مأموریت نظامی امریکا در افغانستان به پایان رسیده، اما همچنان سیاست و استراتژی واشنگتن علیه تروریسم در این کشور به قوت خود باقی خواهد ماند.
وی گفت: امریکا خواستار افغانستانی آرام و باثبات است و این کشور نباید به مکانی امن برای تروریسم تبدیل شود، از همین رو استراتژی کاخ سفید در مورد مبارزه با تروریسم در افغانستان تاکنون تغییری نکرده است.
رایس تأکید کرد: امریکا در چارچوب مأموریت مبارزه با تروریسم فشارهای خود را بر گروه القاعده ادامه خواهد داد.
سخنان مشاور امنیت ملی امریکا در حالی مطرح می‌شود که حضور نظامی نیروهای امریکایی پس از ۱۳ سال با ورود به سال ۲۰۱۵ میلادی رسماً در افغانستان پایان یافته و بر اساس اعلام واشنگتن، دیگر پنتاگون در این کشور مأموریت نظامی نخواهد داشت.
هم اکنون ۱۰ هزار نظامی امریکایی تحت عنوان مأموریت «حمایت قاطع» ناتو برای آموزش و مشاوره نظامی نیروهای افغانی در افغانستان حضور دارند.
این در حالی است که «تام کاتن» یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه و جنگ‌طلب امریکایی در مجلس سنای این کشور تصریح کرد: امریکا نباید در مورد خروج خود از افغانستان تصمیم عجولانه‌یی بگیرد.
کاتن با اشاره به طرح خروج اوباما از افغانستان گفت که واشنگتن برای خروج نظامیانش عجله نکند، زیرا افغانستان قلب راهبردی امنیت ملی امریکاست.
همچنین اشتون کارتر نامزد پیشنهادی وزارت دفاع امریکا هفته گذشته طی سخنانی در کمیته تسلیحاتی مجلس سنای امریکا خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه باراک اوباما رییس‌جمهور امریکا برای خروج نیرو‌های نظامی این کشور از افغانستان قابل تأیید است، اما در صورت نیاز باید بازنگری شود.
کارتر تأکید کرد: برنامه خروج نظامیان امریکایی باید بر اساس تغییر شرایط افغانستان مورد بررسی قرار گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.