زن ۱۹ سالۀ قربانی تجاوز جنسی در جوزجان: متجاوزین اعدام شوند

- ۲۱ دلو ۱۳۹۳

زن ۱۹ساله‌یی که در ولایت جوزجان بر او تجاوز گروهی شده است، از حکومت عدالت می‌خواهد. این زن هشدار می‌دهد که اگر حکومت عاملان تجاوز بر او را بازداشت نکند و به دادگاه نکشاند، خودکشی خواهد کرد.
به گزارش طلوع نیوز، در همین حال پولیس جوزجان می‌گوید که در پیوند با این رویداد دو مرد بازداشت شده‌اند و تلاش‌ها برای گرفتار کردن سه متهم دیگر ادامه دارد.
این زن ۱۹ساله سایره نام دارد و پنج مرد تفنگدار شنبه شب در روستای حسن‌آباد شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان به خانه‌اش حمله کرده و بر وی تجاوز گروهی کردند.
سایره می‌گوید که سه و نیم سال از ازدواجش می‌گذرد و هشت ماهه باردار است.
این زن تجاوز بر خودش را ستمی نابخشودنی می‌داند و از رهبران حکومت وحدت ملی می‌خواهد تا تجاوزگران را گرفتار و محاکمه کند.
سایره می‌گوید: «اینها مگر ناموس ندارند، مگر مادر و خواهر ندارند که چنین عمل ناشایستی را انجام می‌دهند؛ من از نهادهای مسئول می‌خواهم کسانی که برمن تجاوز کرده‌اند را اعدام کند».
وی ادامه داد: «اگر حکومت آنان را اعدام نکند و من خودکشی می‌کنم و در قصه‌ی پدر، شوهر و طفلکم نخواهم بود.»
محمدحسن شوهر سایره است؛ او هفت سال می‌شود که در ارتش ملی خدمت می‌کند.
وی درهنگام وقوع این رویداد در ولسوالی غورماچ یکی از بخش‌های ناامن ولایت فاریاب مشغول خدمت به میهن بود.
او خاطرنشان کرد: «ما از دولت می‌خواهیم که عاملان این رویداد را گرفتار و آنان را اعدام کند.»
پدر سایره که نشانه‌های لت‌وکوب تجاوزگران بر چهره و بدنش نمایان است با دختر و دامادش به فرماندهی پلیس جوزجان آمده است و می‌گوید که تجاوزگران نخست دست و پای او را بستند و سپس بر دخترش تجاوز کردند.
طلا پدر سایره تصریح کرد: «ما خو ماندنیش نیستیم و از دولت هم می‌خواهیم که عدالت را مراعات کند و این مردان را گرفتار کند و به پنجه‌ی قانون بسپارد تا دیگران عبرت بگیرند».
پولیس می‌گوید که دو مرد را در پیوند با این رویداد بازداشت کرده است و تلاش‌ها برای گرفتاری سه فراری دیگر ادامه دارد.
جنرال فقیرمحمد جوزجان فرماندۀ پلیس جوزجان می‌گوید: «سه شب پیش پنج مرد به این زن باردار تجاوز کردند و فراری شدند که خوشبختانه دو مرد آن گرفتار و سه تن دیگرشان نیز به زودی گرفتار می‌شوند و به پنجه قانون سپرده می‌شوند.»
این درحالی است که شش ماه پیش نیز پولیس جوزجان در پیوند با تجاوز گروهی بر یک زن شش تن را بازداشت کرده بود؛ اما پس از برگذاری دادگاه دو تن از تجاوزگران براعت گرفتند و چهار تن دیگرشان هر کدام به ۱۶سال زندان محکوم شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.