حزب حق و عدالت: از امضای پیمان استراتژیک با پاکستان حمایت می‌کنیم

- ۰۹ میزان ۱۳۹۱

حزب حق و عدالت ضمن حمایت از امضای پیمان  استراتژیک با پاکستان، از حکومت خواسته در خصوص مواد این سند با نهادهای مدنی، احزاب سیاسی و جامعۀ مدنی مشوره صورت گیرد.
موضوع امضای موافقت‌نامه همکاری‌های استراتژیک میان افغانستان و پاکستان هفتۀ پیش در حاشیۀ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در یک نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و بریتانیا مطرح گردید.
حمیدالله فاروقی سخنگوی حزب حق و عدالت روز گذشته در یک نشست خبری گفت که  محتوای این سند باید با دقت بسیار و در مشوره با جناح‌های مختلف آماده شود.
او گفت: «تقاضای نخست ما از حکومت و مقامات این‌ است که این موضوع باید در مشوره با مردم انجام شود. یعنی آنچه خواست مردم است در این تفاهمنامه باید عملی گردد. در قسمت مشخصات(این پیمان) توقع ما این است که حملات نظامی این کشور (پاکستان) در خاک ما که نوعی تجاوز به ارزش‌های ما است، متوقف شود. باز هم این سند باید به گونۀ دقیق این را تضمین کند که حکومت پاکستان آن لانه‌های شورشی که در خاک‌اش موجود است و در این ۳۰ سال اخیر به ضد منافع ملی مردم افغانستان استفاده شده است، (برای از میان برداشتن) آن تضمین جدی گرفته شود.»
ریاست‌جمهوری افغانستان گفته است که سند یاد شده تا ختم سال ۲۰۱۳ میلادی آماده امضا خواهد شد.
در همین حال، حزب حق و عدالت نیز حملات راکتی پاکستان را تقبیح کرده و می‌گوید که باید مقام‌های دو کشور روی این موضوع نیز بحث کنند.
فاروقی در این مورد گفت: «حزب حق و عدالت به این اصل در قبال انجام حملات مستمر راکتی از خاک پاکستان بر مناطق مرزی در شرق کشور اعلام می‌کند که راکت پرگانی‌های بی‌مورد از آن سوی سرحد تجاوز و دشمنی آشکار به تمامیت ارضی بوده و حاکمیت ملی کشور را نقض می‌کند.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.