در جنگ‌ یازده‌‌سالۀ افغانستان دو هزار سرباز امریکایی جان‌داده‌اند

- ۰۹ میزان ۱۳۹۱

برخی‌ گزارش‌ها، شمار شهروندان کشته شده در طول ۱۱ سال جنگ افغانستان را به
 «بیش از ۲۰ هزار تن» تخمین زده‌اند.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که شمار سربازان امریکایی کشته شده در طول ۱۱ سال جنگ افغانستان، به دو هزار تن رسیده است. در حال حاضر ۶۸ هزار سرباز امریکایی در خاک افغانستان حضور دارند.
شمار سربازان امریکایی کشته شده در جنگ افغانستان در حالی به دو هزار تن رسیده است که به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ماه‌های اخیر، حملات سربازان و نیروهای پولیس افغانستان به نیروهای امریکایی شدت گرفته است که همین امر موجب شده است تا مرتباً بر تعداد این تلفات افزوده شود.
در آخرین واقعه، به گفته یک مقام رسمی افغانستان، روز شنبه، یک سرباز افغان با شلیک به سمت نیروهای امریکایی مستقر در مقر پولیس در شرق افغانستان، دو سرباز امریکایی و دو سرباز افغان را از پای در آورد.
در کنار کشته شدن دو هزار سرباز امریکایی در جنگ افغانستان، سازمان مسقل «iCasualties.org» نیز اعلام کرده است که در این مدت «دستکم هزار و ۱۹۰ سرباز نیروهای ایتلافی» نیز جان خود را از دست داده‌اند.
طبق ارزیابی‌های «انستیتوت بروکینگز» که مقر آن در واشینگتن است، ۴۰.۲ درصد از تلفات صورت گرفته میان سربازان، ناشی از انفجار بوده است و دومین عامل مرگبار شلیک آتش بوده است که به گفته این انستیتو عامل ۳۰.۶ درصد از تلفات بوده است.
علیرغم آمار ارایه شده در خصوص تلفات نیروهای نظامی، آسوشیتدپرس تصریح می‌کند که ارایه آمار دقیقی از شهروندان کشته شده در جنگ افغانستان کار دشواری است.
این خبرگزاری آورده است که طبق ارزیابی سازمان ملل، از سال ۲۰۰۷ تا شهریورماه سال جاری، «نزدیک به ۱۳ هزار و ۵۰۰ شهروند» در افغانستان کشته شده‌اند.
اسوشیتدپرس می‌افزاید که با این حال، برخی‌ها برآورد کرده اند که شمار شهروندان کشته شده در طول ۱۱ سال جنگ افغانستان «بیش از ۲۰ هزار تن» ارزیابی می‌کنند.
جنگ افغانستان ۱۵ مهرماه سال ۸۰، کمتر از یک ماه پس از واقعه یازده سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد.
امریکا متعهد شده است که تا پایان سال ۲۰۱۴، بخش اعظم نیروهای خود را از خاک افغانستان خارج کند. قرار است که نیروهای امریکایی باقیمانده پس از این موعد، عمدتا آموزش نیروهای افغان را بر عهده بگیرند.
در حال حاضر ۱۰۸ هزار سرباز نیروهای ایتلافی، از جمله ۶۸ هزار سرباز امریکایی همچنان در افغانستان حضور دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.