«صدای رسای» جبهۀ مقاومت درگذشت

گزارشگر:دوشنبه 27 دلو 1393 - ۲۶ دلو ۱۳۹۳

هارون امین یکی از دیپلمات‌های برجسته کشور، به اثر بیماری سرطان به سن ۴۶ سالگی در ایالات متحدۀ امریکا درگذشت.
آقای امین در زمان مقاومت بر ضد تجاوز سیاه به عنوان سخنگوی جبهه مقاومت در رسانه های بین المللی و سفیر افغانستان در جاپان ایفای وظیفه کرده بود.
mnandegar-3داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی با پخش پیامی، درگذشت هارون امین را متأثرکننده خوانده و گفته است: آقای امین در مراحل مختلف جهاد، مقاومت و آزادی افغانستان، از داعیۀ برحق مردم خویش دفاع کرد و در نقش‌های مختلف خدمات شایسته و ماندگاری از خود به جای گذاشت.
در ادامۀ این پیام آمده است: آقای امین تحت رهبری شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور در برابر اشغال سرخ و سیاه فعالیت کرد و به صدای رسای عدالت‌خواهی و حق‌طلبی در جریان مقاومت ملی و جنگ در برابر طالبان و تروریسم در رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شد.
در پیام رییس اجرایی دولت وحدت ملی همچنان آمده که مرحوم هارون امین به استقلال، صلح وثبات در این سرزمین متعهد بود ودر این راه از هیچ‌گونه سعی وتلاش دریغ نورزید.
همچنان، احمدولی مسعود رییس عمومی بنیاد شهید مسعود در پیامی ضمن ابراز تأسف از درگذشت آقای امین گفته است: طی همین یک هفته، دوست دیگری از دیار غربت راهی ابدیت گردید و دوستان را تنها گذاشت. هارون امین، دوست دیرینه جهاد، مجاهدین و مقاومت گران از تبار مردانی که از آوان جوانی در زنده گی در امریکا آرام نگرفت و پیوسته در جهاد مردم افغانستان سهیم گردید.
آقای مسعود درباره هارون امین گفته است: او جوان مؤدب، با دانش، دیپلوماتِ تیز هوش و سخنور و پرجذبه بود.
احمد ولی مسعود در پایان گفته است که به نیابت از خود و بنیاد شهید مسعود، از خداوند متعال برایش مغفرت می طلبیم و به خانواده و دوستان و آشنایانش تسلیت می گوییم.
درگذشت آقای امین در رسانههای اجتماعی و در میان سیاستمداران مربوط به جبهۀ مقاومتِ ملی، واکنشهای زیادی را به دنبال داشته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.