سخنگوی داکتر عبدالله به سخنگویان حکومت: از وارونه جلوه‎‌دادن حقایق جلوگیری شود

گزارشگر:چهارشنبه 29 دلو 1393 - ۲۸ دلو ۱۳۹۳

سومین دور از نشست سخنگویان ارشد حکومت در مورد چگونگی ایجاد هماهنگی در پاسخ‌گویی به مردم و رسانه‌ها در کابل برگزار شد.
سخنگویان ادارات مختلف ارگان‌های دولتی در این نشست شرکت کرده بودند و خود از نبود هماهنگی در اعلام مواضع حکومت، اعتراف دارند.
‌ این نشست در ادامه نشست‌های قبلی سخنگویان ارشد mnandegar-3حکومت به ابتکار ریاست مرکز رسانه‌های حکومت تدویر یافته بود.
صفت الله صافی رییس مرکز رسانه‌های حکومت، گفت: « هدف از برگزاری نشست سخنگویان ارشد حکومت این است که چگونه ما می‌توانیم برای بلندکردن یک آواز هدفمند، میان نهادهای مختلف حکومت، هماهنگی ایجاد کنیم و اعتماد مردم را از طریق پیام رسانی شفاف جلب کنیم».
آقای صافی، کارکرد ادارات اطلاع رسانی را در شرایط کنونی کشور مهم خواند و تاکید ورزید که باید از پراکنده‌گی در پیام رسانی جلوگیری شود.
در نشست روز گذشته، برخی از سخنگویان حکومت از چالش‌های موجود ناشی از عدم هماهنگی میان ادارات اطلاع رسانی انتقاد کردند.
مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی از مشکلات، ابهامات و تهدیدهای امنیتی در سطح دولت، منطقه و جهان یاد کرد و گفت که سخنگویان باید در مورد مسایل، مواضع هماهنگ و مشخصی را در پیش گیرند.
آقای رحیمی افزود: «ناهماهنگی در پیام رسانی بیشتر شده و نیاز است که برای ابراز دیدگاه واحد حکومت هماهنگی در سطوح مختلف ادارات به وجود آید و از وارونه جلوه دادن حقایق جلوگیری شود».
او تاکید کرد که سخنگویان باید در بیان حقایق صداقت پیشه کنند.
ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی نیز خاطرنشان کرد که مردم حق دارند به اطلاعات دست یابند و نباید سخنگویان حقایق را پنهان کنند.
به گفته وی، دادن اطلاعات نادرست اعتماد مردم را نسبت به حکومت پایین می‌آورد.
او خطاب به سخنگویان نهادهای امنیتی، بیان داشت: «جز مواردی که جان منسوبین و یا امنیت ملی کشور را به خطر می‌اندازد، دیگر حقایق را به مردم بازگو کنند».
از سویی هم، سیمین حسن زاده معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ از تنفیذ قانونی دسترسی به اطلاعات ابراز خرسندی کرد و افزود که سخنگویان و ادارات حکومتی در تطبیق این قانون مسوول هستند.
خانم حسن زاده از رشد ۶ درصدی آزادی بیان در افغانستان سخن گفت و یادآور شد: « عدم هماهنگی و انسجام مطبوعاتی مشهود است و باید ادارات تسهیل کننده ارتباط باشند نه این که برای مردم سردرگمی ایجاد نمایند.
این در حالی است که رسانه‌ها همواره در برقراری ارتباط با مسوولان رسانه ای ادارات حکومت با مشکلات روبرو هستند و در بسیاری از موارد آنان حاضر نیستند پاسخ ارایه کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.