لاوروف: اعضای جدید به سازمان شانگهای ملحق می‌شوند

گزارشگر:شنبه 9 حوت 1393 - ۰۸ حوت ۱۳۹۳

وزیر خارجه روسیه روز جمعه تاکید کرد که تصمیم سیاسی مربوط به گسترش سازمان همکاری شانگهای با پیوستن اعضای جدید، احتمالاً در جریان نشست آینده این سازمان در ماه جولای اتخاذ خواهد شد.
به گزارش اسپاتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنانی در آکادمی دیپلمآیندهک روسیه، تصریح کرد که در نشست آینده سازمان همکاری شانگهای در ماه جولای، در خصوص توسعه این سازمان با اعضای جدید، تصمیم‌گیری خواهد شد.
لاوروف در ادامه افزود: ما در حال آماده کردن مقدمات نشست آینده سازمان همکاری شانگهای در شهر اوفای روسیه هستیم. در جریان این نشست، ما در خصوص مساله گسترش همکاری‌ها در بین کشورهای عضو این سازمان گفت‌وگو خواهیم کرد و همچنین مساله گسترش این سازمان با اعضای جدید، مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مساله افزودن اعضای جدید به سازمان همکاری شانگهای، در نشست قبلی این سازمان در تابستان ۲۰۱۴ میلادی به تصویب رسیده است. ما در نشست اوفا درخواست عضویت برخی کشورها شامل هند، پاکستان و ایران را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
سازمان همکاری شانگهای شامل کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان است. کشورهای مغولستان، هند، ایران، پاکستان و افغانستان نیز اعضای ناظر در این سازمان به شمار می‌روند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.