دیدار وزیر مهاجرین با نماینده‎گان مهاجران افغانی در پاکستان

- ۱۸ حوت ۱۳۹۳

mnandegar-3سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین کشور که در رأس یک هیأت بلندپایه دولتی در یک سفر رسمی در اسلام آباد به سر می‌برد؛ با جمعی از نماینده‌گان مهاجرین افغانی در این کشور دیدار نمود.
در این دیدار که سفیر کبیر افغانستان در پاکستان و رییس امور مهاجرین افغان مقیم پاکستان و جمعی از دیپلوماتان افغانی نیز حضور داشتند، نماینده‌گان مهاجرین وضع زنده‌گی، مشکلات و چالش‌های زنده‌گی در مهاجرت را با وزیر امور مهاجرین و هیات همراه‌شان شریک ساختند و پیشنهادات و نظریات خود را جهت بهبود وضع و آماده‌گی خویش برای بازگشت داوطلبانه، عزتمند و دایمی به وطن را بیان داشتند.
وزیر امور مهاجرین در مورد تعهد حکومت وحدت ملی در قبال دفاع از حقوق همه اتباع افغانستان به ویژه مهاجرین افغان و رسیدگی به مشکلات شان و ایجاد زمینه بازگشت داوطلبانه و دایمی شان به وطن تاکید کرد.
وی همچنین گفت که برنامه‌های وسیع اصلاحات در سیستم مدیریت عودت پناهنده‌گان عملی خواهد شد.
سفیر افغانستان نیز که در محفل صحبت می‌کرد؛ یکبار دیگر روی تعهد سفارت و جنرال قونسلگری‌های سه گانه افغانستان در پاکستان در قبال رسیده‌گی به مسایل مهاجرین تاکید نمود.
سفیر افغانستان گفت: « ما همواره با سطوح مختلف حکومت پاکستان در رابطه با موضوع مهاجرین در تماس بوده ایم و به تلاش‌های خود برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین ادامه خواهیم داد».
همچنین مولوی شهزاده شاهد و محمدیوسف صابر وکلای مجلس شورای ملی کشور نیز که در ترکیب این هیات، از کابل به اسلام آباد سفر کرده بودند؛ در جمع مهاجرین صحبت نموده و به تعهد محکم شورای ملی افغانستان در رسیده‌گی به مشکلات مهاجرین و بازگشت تدریجی، داوطلبانه و دایمی مهاجرین اطمینان دادند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.