کمک های جمعیت هلال احمر ایران به آسیب دیده گان بر کوچ ها به کابل رسید

- ۱۸ حوت ۱۳۹۳

هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانۀ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به آسیب دیده‌گان حادثه برف‎کوچ در پنجشیر روز دوشنبه وارد فرودگاه بین المللی کابل در کابل شد.
بر بنیاد خبرنامه‌یی که از سوی سفارت ایران به رسانه‌ها رسیده است، این هواپیما که ساعت ۲ بعد از ظهر روز دوشنبه در فرودگاه کابل به زمین نشست، حامل ۲۰ تن کمک های بشردوستانه به آسیب دیده‌گان حوادث طبیعی افغانستان ازجمله سقوط بهمن در ولایت پنجشیر می‌باشد.
mnandegar-3دو هفته قبل به دنبال بارند‌ه‌گی شدید برف که با برف‎کوچ همراه بود، در ولایت پنجشیر بیش از ۲۰۰ تن کشته و ده‌ها منزل مسکونی نیز ویران شد.
حسین شفیع خانی از مدیران بخش بین الملل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه کابل به خبرنگاران گفت: این کمک‌ها شامل پتو، موکت، چادر و مواد غذایی کنسرو شده است.
خانم فاطمه گیلانی رییس جمعیت هلال احمر افغانستان نیز با حضور در فرودگاه کابل ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران گفت: این اولین کمک کشورهای خارجی است که به کابل رسیده است.
وی گفت: این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی ایران به افغانستان در حوادث طبیعی کمک می‌کند بلکه تهران در حادثه ریزش کوه در ولایت بدخشان که سال گذشته رخ داد نیز به کابل کمک کرده است.
خانم گیلانی خاطر نشان کرد: باوجودی که نامه درخواست کمک هلال احمر افغانستان پنج روز قبل برای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران فرستاده شده بود اما این کمک‌ها به سرعت انجام شد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران که آیا نیازمندی دیگری نیز وجود دارد گفت: با گرم شدن هوا امکان سرازیر شدن سیلاب‌ها وجود دارد و ما مطمین هستیم که خواهران و برادران ما درهلال احمر جمهوری اسلامی ایران به کمک ما خواهند شتافت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.