امریکا خروج از افغانستان را به تأخیر می‌اندازد

گزارشگر:دو شنبه 25 حوت 1393 - ۲۴ حوت ۱۳۹۳

کاخ سفید طرح‌های mnandegar-3خود را برای کاهش شمار سربازان امریکایی در افغانستان به ۵۵۰۰ تن در سال جاری لغو کرده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه گزارش داد، برنامه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بسیار کندتر از برنامه انجام خواهد شد و ۹۸۰۰ سرباز امریکایی تا سال ۲۰۱۶ در افغانستان باقی می‌مانند.
طبق این گزارش، هنوز هیچ تصمیم نهایی‌ در این باره اتخاذ نشده است اما مذاکرات درباره حفظ نیروهای امریکایی در افغانستان حتی پس از ۲۰۱۶ در جریان است. براساس گزارش آن، باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا از سفر اواخر ماه اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان به کاخ سفید به عنوان فرصتی برای اعلام تاریخ جدید خروج استفاده خواهد کرد. در گذشته اشرف غنی به صورت ضمنی خواستار کاهش سرعت خروج نیروهای امریکایی شده بود.
باراک اوباما قرار است ۲۴ مارچ با اشرف غنی و عبدالله عبدالله در کاخ سفید دیدار کرده و در ضیافت نهاری میزان آنها باشد. طی چند هفته گذشته، مقام‌های امریکایی به صورت ضمنی درباره احتمال تاخیر در اجرای برنامه خروج اظهاراتی را مطرح کرده‌ بودند.
در ماه فبروری اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا در جریان سفر به کابل گفت که واشنگتن درباره این ایده بحث و رایزنی خواهد کرد.
طبق توافق کنونی ۱۱ هزار تن از نیروهای امریکایی باید تا پایان ۲۰۱۵ شمار آنها به نصف کاهش یابد و سال پس از آن باید تمام نیروها خارج شده باشند. تا پایان ۲۰۱۶ حضور نظامی امریکا احتمالاً به حالت «عادی» و برای تامین امنیت سفارت خود کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.