استاد سیاف در مراسمی در هرات: درس سخـتی بـه داعـش خواهیـم داد

گزارشگر:دو شنبه 25 حوت 1393 - ۲۴ حوت ۱۳۹۳

در مراسم تجلیل از سی‌وششمین حماسۀ خونین ۲۴ حوت ولایت هرات، عبدرب الرسول سیاف، یکی از رهبران جهادی کشور، بار دیگر به گروه‌ نو ظهورِ تروریستی – تکفیری داعش هشدار داد که در صورت هرگونه تحرکی در افغانستان، با سیل عظیمی از مجاهدین روبرو خواهند شد.
او در صحبت‌های خود گفت که گروه داعش، یک گروه کاملاً غیرانسانی بوده که هیچ یک از اعمال‌شان با اسلام برابری نداشته و برای بدنامی این دین مقدس، ایجاد شده است.
mnandegar-3حماسۀ ۲۴ حوت مردم ولایت هرات در سال ۱۳۵۷ پس از آن صورت گرفت که هزاران تن از مردم بی‌دفاع این ولایت، توسط رژیم دست نشاندۀ شوروی سابق به شهادت رسیدند.
استاد سیاف، در سخنان خود، این روز بزرگ را نمونۀ بارز اسلام‌خواهی و مجاهدت مردم هرات دانست و بیان کرد که قیام ۲۴ حوت، به منظور برپا نگاه داشتن پرچم اسلام در کشورمان صورت گرفت.
او در صحبت‌های خود با یادکردن از رشادت‌های مجاهدان افغانستان و به ویژه مردم هرات گفت: جهادمردان افغانستان، پاسداران واقعی کشور خواهند بود و نمی‌گذارند که گروه‌های تروریستی – تکفیری همچون داعش در این سرزمین ظهور کند.
او افزود: گروه داعش هیچ‌گونه ارتباطی را با اسلام نداشته و بیشتر برای از بین بردن اسلام به وجود آمده اند.
آقای سیاف در کنار این بیان کرد که مردم افغانستان، مردم آزاده هستند و به هیچ وجه نمی‌گذارند تا با نام اسلام بازی شده و اجیران کشورهای دشمن اسلام، در کشورمان راه پیدا کنند.
او از مردم افغانستان خواسته تا فریب تبلیغات گروه‎های تکفیری که زیر نام اسلام ایجاد شده اند را نخورده و به واقعیت‌های اسلامی پی ببرند.
این رهبر مشهور جهادی همچنین از دسیسه‌هایی خبر داد که شماری در این اواخر مجاهدان را بر علیه حقوق بشر و قوانین انسانی دانسته اند.
سیاف با صراحت تاکید کرد که این مجاهدان و تفکرات آنان است که حافظ حقوق بشر و ارزشهای انسانی می‌باشند.
اخیراً سازمان جهانی حقوق بشر، عطا محمد نور، اسدالله خالد و جنرال رازق از فرماندهان مجاهدین را «افراد ناقض حقوق بشر» خوانده است.
مردم ولایت هرات هم می‌گویند که این حماسۀ ۲۴ حوت بود که آزادگی را در این ولایت زنده نگه داشته و مانع تسلط بیگانگان بر سرزمینمان گردید.
آنان معتقدند که هزاران شهید ولایت هرات، یادگار دین دوستی و مجاهدت این مردم می باشد که برای حفظ اعتقادات و ارزشهای فکری خود، حاضرند تا جانشان را از دست بدهند.
قابل ذکر است که در این مراسم، شمار زیادی از مقامات دولتی و مردمی از جمله فضل هادی مسلمیار، رییس مجلس بزرگان و والیان کابل و پروان حضور داشتند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.