۸ راهکار جالب برای خوشحالی در تنهایی

گزارشگر:سه شنبه 11 حمل 1394 - ۱۰ حمل ۱۳۹۴

بخش نخست

mnandegar-3بی‌تردید در اطراف‌تان با افرادی مواجه شده‌اید که بنا به دلایلی هنوز مجرد مانده‌اند یا هنوز فرد مورد علاقه‌شان را پیدا نکرده‌اند و یا شرایط ازدواج برای‌شان فراهم نشده است.
افرادی هم هستند که همسران‌شان را از دست داده‌اند و یا از آن‌ها جدا شده‌اند و یا به افراد سال‌خورده‌یی برمی‌خوریم که همسر خود را از دست داده‌اند و فرزندان‌شان سرِ خانه و زنده‌گی خودشان رفته‌اند و مجبور هستند در تنهایی زنده‌گی کنند. در هر صورت، تنهایی چیز خوشایندی نیست، اما این بدان معنا نیست که لحظات زنده‌گی را از دست بدهیم و با اندوه زنده‌گی کنیم.
برای آن‌که از تمام لحظات زنده‌گی‌تان بهره ببرید و با تنهایی کنار بیایید، چند راهکار ارایه می‌دهیم:

۱ـ تنهایی را قابل تحمل و خوشایند کنید
تنهایی موجب ترس می‌شود. برای آن‌که تنهایی را بهتر تحمل کنید و یا حتا آن ‌را خوشایند کنید، از آن یک دوست بسازید. از لحظات تنهایی‌تان بهره ببرید، برای خودتان وقت بگذارید، یک استعداد هنری را در خودتان پرورش دهید، آشپزی کنید، کتاب بخوانید، یک فلم خوب تماشا کنید. خواهید دید که دیگر از تنها ماندن در یک بعدازظهر روز تعطیل در زمستان دچار ترس نمی‌شوید. به مرور زمان، این عمل به یک تفریح و حتا بهتر از آن به یک نیاز تبدیل می‌شود.

۲ـ در محیط خانه احساس راحتی کنید
برای آن‌که هر از گاهی از تنها ماندن در خانه نترسید، لازم است که در محیط خانه احساس خوبی داشته باشید. آپارتمان شما هرچقدر هم که کوچک باشد، باید تصویری مثبت را به شما منعکس کند.
از محیط خانۀ‌تان کانونی گرم و کوچک بسازید تا در آن به راحتی زنده‌گی کنید. از آن‌جایی‌ که احتمالاً تنها زنده‌گی می‌کنید، این فرصت را دارید تا دکوراسیونِ خانه را بنا به میل و سلیقۀ‌‌تان تغییر دهید. از رنگ دیوارها گرفته تا پرده‌ها و هر چیزی که دوست دارید را انتخاب کنید و «محیط خانه» را به مکانی گرم و دل‌پذیر و راحت تبدیل کنید.

۳ـ اعتماد به نفس داشته باشید
افکار منفی را کنار بگذارید! چنان‌چه به هر دلیلی مجرد و تنها مانده‌اید، این بدان معنا نیست که شما زشت، احمق و یا نچسب هستید. دوران حرف‌های قدیمی و تکراری مثل دختر ترشیده دیگر به سر آمده. به‌خودتان و توانایی‌های‌تان اعتماد داشته باشید. وقتی خودتان، خود را دست کم می‌گیرید، چه‌طور می‌توانید از دیگران انتظار داشته باشید از شما خوش‌شان بیاید. باید از ارزش جسمانی، ذهنی و به‌ویژه عاطفی خود آگاه باشید. یاد بگیرید به‌خاطر عشق و علاقه‌یی که نزدیکان‌تان نسبت به شما دارند، شاکر و سپاس‌گزار باشید. تصویر مثبتی از خودتان در ذهن داشته باشید، از خودتان مواظبت کنید، به زیبایی‌تان توجه کنید و لبخند بزنید و چنان‌چه متوجه شدید فردی از شما خوشش آمده، متعجب نشوید، چرا که حقیقتاً ارزش آن ‌را دارید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.