والی قندوز با ارسال بستۀ پیشنهادی به کابل: اصلاحات نیاید، دیگر با این حکومت بی‌آبرو همکاری نمی‎کنم

گزارشگر:چهار شنبه 12 حمل 1394 - ۱۱ حمل ۱۳۹۴

در ادامۀ سریال استعفای والی‌ها، والی ولایت قندوز با اشاره به حمایت دولت از افراد مسلح غیرمسوول تهدید به استعفا کرده است.
پس از استعفای عبدالجبار تقوا و عطاءالله لودین والی‌های کابل و ننگرهار، محمد عمر صافی والی قندوز نیز حکومت وحدت ملی افغانستان را در صورت عدم توجه به پیشنهادهای وی، تهدید به استعفا کرد.
mnandegar-3صافی با اشاره به ارسال بسته پیشنهادی‌اش به حکومت وحدت ملی افغانستان هشدار داد که در صورت عدم رسیده‌گی به اظهارات وی تا پایان ماه جاری شمسی، از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد.
گفتنی است اظهارات محمد عمر صافی طی سخنرانی وی در بین جمعی از شهروندان ولایت قندوز بیان شد.
وی اعلام کرد: دولت اگر مانع از اقداماتی کسانی نشود که از مرکز در امورات دولتی این ولایت مداخله می‌کنند و از فرمانداران و فرماندهان امنیتی ولسوالی‌ها حمایت می‌کنند، وی استعفا خواهد کرد.
والی قندوز با خطرناک‌تر خواندن افراد مسلح غیرمسوول گفت: این افراد در ولایت قندوز مانع پیشرفت برنامه‌های دولتی شده و مقامات عالی‌رتبه در دولت افغانستان نیز از این افراد حمایت و در امور حکومتداری این ولایت مداخله می‌کنند.
صافی اظهار داشت: مقامات عالی‌رتبه در دولت افغانستان در تعیین ولسوال ولسوالی‌ها و فرماندهان امنیتی وی را تحت فشار می‌دهند که مانع اجرایی شدن برنامه توسعه‌یی حکومت محلی می‌شود.
والی معترض قندوز گفت: اصلاحات باید در این ولایت اجرایی شود و در صورت عدم توجه دولت کابل به پیشنهادهای من، دیگر حاضر نیستم با این حکومت بی‌آبرو همکاری کنم.
براساس بسته پیشنهادی وی، تعدادی از مسوولین پولیس و رؤسای ادارات دولتی در این ولایت باید از کار برکنار شوند زیرا آن‌ها با افراد مسلح غیرمسوول در ارتباط هستند و در ناامن کردن این ولایت شرکت می‌کنند.
محمد عمر صافی در حالی که نامی از این افراد نبرد، اعلام کرد: افراد مسلح غیرمسوول از سوی برخی از شخصیت‌های جهادی و دولتی حمایت می‌‌شوند تا جایی که حتی فرماندهی امنیت و اداره امنیت ولایت قندوز سلاح و دیگر جنگ‌افزارها را در اختیار گروه‌های مسلح غیرمسوول قرار داده‌اند.
مقامات حکومت وحدت ملی تاکنون در این خصوص هیچ اظهار نظری نکرده‌اند.
در یک ماه گذشته، این سومین اعتراض والی‌های افغانستان است که یا از سمت خود استعفا کرده و یا تهدید به استعفا کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.