خانۀ محیط زیست رنگین‌کمان افتتاح شد

گزارشگر:معصومه سلطانی/ شنبه 15 حمل 1394 - ۱۴ حمل ۱۳۹۴

mnandegar-3جمعی از رضاکاران جوان کمپاین مردمی نهال‌شانی را با شعار «به دست خود نهالی می‌نشانم» را به راه انداختند و ضمن غرس و اهدای نهال، از مردم و مسوولان خواستند تا در حفظ و بهبود محیط زیست توجه بیشتر کنند.
در مراسمی که به همین منظور روز پنج‌شنبه از سوی شبکه اجتماعی رنگین‌کمان در کابل برگزار شده بود، صدها تن از پایتخت نشینان ضمن امضای تعهدنامه حفاظت از محیط زیست، به غرس نهال پرداختند.
در این همایش همچنان در کنار اهدا و غرس نهال، خانۀ محیط زیست رنگین‌کمان هم افتتاح شد. آقای علی پارسا، دبیر شبکه رنگین‌کمان هدف از ایجاد این خانه را «توجه جدی‌تر و تمرکز مسوولانه‌تر به مساله حیاتی محیط زیست» عنوان کرد.
او گفت: «هرچند طی سال‌های اخیر با حمایت جامعه جهانی، خوشبختانه فعالیت‌های مدنی در کشور، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته داشته، اما متاسفانه به موضوعات محیط زیستی به عنوان نسل سوم حقوق بشر کمتر پرداخته شده است.»
او همچنان یادآور شد که با توجه به روند رو به رشد آلوده‌گی‌های زیست‌محیطی در کشور و عدم توجه مسوولان حکومتی، جامعه مدنی و مردم به این موضوع حیاتی، در آیندۀ نزدیک زندگی مردم ما با تهدیدات جدی‌یی مواجه خواهد شد. به همین علت هم این شبکه تصمیم گرفته تا با پایه‌گزاری خانه محیط زیست رنگین‌کمان در عرصه دادخواهی بیشتر برای محیط زیست سالم به نگرانی‌های موجود پاسخ دهد.
آقای محمد کاظم همایون، رییس پلان محیط زیستی اداره ملی حفاظت محیط زیست هم با تقدیر از این ابتکار شبکه رنگین‌کمان خواهان توجه جدی‌تر شهروندان کشور به طبیعت و محیط زیست سالم شد.
آقای همایون تاکید کرد که تلاش در راستای محیط زیست سالم وظیفه هر فرد است و ما از اقدام نیک تاسیس این خانه محیط زیست استقبال می‌کنیم. او همچنین وعده سپرد که از فعالیت‌های این نهاد محیط زیستی پشتیبانی خواهد کرد.
کمپاین اهدا و غرس نهال با برنامه‌های مختلف هنری و تفریحی با محوریت محیط زیست شامل اجرای نمادین، نمایش هنری، مسابقه، موسیقی و جمع‌آوری امضا برای حمایت از محیط زیست سالم همراه بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.