برخی نماینده‎گان مجلس: حکومت در حال فروپاشی است

گزارشگر:سه شنبه 18 حمل 1394 - ۱۷ حمل ۱۳۹۴

mnandegar-3برخی اعضای مجلس نماینده‎گان مجلس ضمن ابراز نگرانی از اوضاع حکومت و انحصار صلاحیت‌ها هشدار می‌دهند که همه چیز از هم گسسته و فعالیت بر ضد منافع ملی کشور سمت داده می شود.
رمضان بشردوست عضو مجلس نماینده‎گان مجلس گفت: « ما در کشوری زندگی می‌کنیم که همه چیز از هم پاشیده و بر ضد منافع ملی و در خدمت یک اقلیت این کشور روان است».
آقای بشردوست با اشاره بر عدم پرداخت معاشات کارمندان ریاست جمهوری، ماکولات پولیس و استادان شبانه دانشگاه کابل افزود: دکان ها، نانوایی ها، موترفروشی‌ها، شرکت‌ها و کارخانه‌ها به نام جواز و مالیات هر روز (چور) می‌شوند و یک افغانی آن به خزانه دولت نمی‌رود.
بشردوست تصریح کرد: «اما در عین حال ع و غ به ده‌ها موتر زره دار برای چوچه‌های انجیوهایی‌‌که خلاف قانون خدمات ملکی هر روز مقرر می‌کنند و الف هم در جگرشان نیست، فرمایش می‌دهند».
او با اشاره ظاهرنمایی رهبران حکومت وحدت ملی تاکید ورزید که افغانستان نمایشگاه لباس نیست و مردم گرسنه است.
عبدالطیف پدرام نیز خاطرنشان کرد: دولت در همه ابعاد گرفتار یک فروپاشی است و ۱۸۰ روز از عمر این حکومت می‌گذرد؛ اما تاهنوز نتوانسته است کابینه خود را کامل معرفی کند.
آقای پدرام به مجلس پیشنهاد کرد: «مجلس یک روز یا دو روز کاری خود را برای بررسی بحران که ما با آن روبرو هستیم اختصاص دهد و تصمیم بگیرد».
همچنین، برخی نماینده‎گان مجلس از بی سرنوشتی ۳۱ مسافر به شدت انتقاد کردند و حکومت را به برخورد دوگانه میان شهروندان متهم نمودند.
عارف رحمانی گفت: «۳۱ شهروند این سرزمین بیش از ۴۰ روز است که در بند مخالفان است و رهبران حکومت مصروف کارهایی استند که مایه شرمندگی یک ملت است».
آقای رحمانی افزود: در این مساله بخشی از ملت افغانستان به شدت تحقیر شده اند و مجلس باید مقام‌های امنیتی را بخواهند و آنان باید شفاف به مردم پاسخ دهند که این ۳۱ نفر در کجا هستند و چه کاری برای آزادی آنان انجام شده است.
نصرالله صادقی زاده نیلی نیز خاطرنشان کرد: ۳۱ مسافر به جرم خلقت شان به اسارت گرفته شده اند و اما مقام‌ها حاضر نیستند در این مورد صحبت کنند.
از سویی هم، نماینده‎گان مجلس از حضور داعش و برنامه‌های این گروه برای تسخیر ولایت فراه سخن گفتند.
حمیرا ایوبی نماینده مردم فراه گفت: «طالبان که به داعش پیوسته اند بالای چند ولسوالی فراه حمله کرده اند و قصد دارند این ولایت را تصرف کنند و از آن طریق امنیت ایران را تهدید کنند».
عثمانی فراهی نیز خاطر نشان کرد: «زنگ خطر حضور داعش در فراه به صدا در آمده است؛ این گروه با امکانات و سرمایه ای که در اختیار دارند؛ طالبان را جذب کرده امنیت فراه و حتا ایران را تهدید می کند».
این نماینده‎گان مجلس مجلس از حکومت خواستند تا عملیات گسترده پاکسازی را در ولایت فراه راه اندازی کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.