سرپرست دادستانی کل: به شمول سارنوالی در بسیاری از اداره‏‎ها فساد است

گزارشگر:سه شنبه 18 حمل 1394 - ۱۷ حمل ۱۳۹۴

دادستانی کل کشور به موجودیت فساد در تمامی ادارات دولتی به ویژه این اداره اعتراف کرد؛ اما تاکید ورزید که مصمم است علیه این پدیده مبارزه کند.
نورحبیب جلال، سرپرست دادستانی کل که روز گذشته از سوی مجلس نماینده‌گان فراخوانده شده بود، گفت: «فساد نه تنها در اداره سارنوالی بلکه در بسیاری ادارات دولتی وجود دارد اما بر مبارزه جدی با فساد مصمم هستیم که اصلاحات به وجود آید».
mnandegar-3آقای جلال افزود: از زمانی‌که او به حیث سرپرست دادستانی کل تعیین شده است ۱۳ نفر را به شمول ۶ دادستان به جرم فساد بازداشت کرده که پرونده‌های آنان به دادگاه فرستاده شده و هیچ فشاری مبنی بر برائت آنان را نپذیرفته است.
او تاکید ورزید که هر کسی که در این اداره فسادی را مشاهده می‌کند می‌تواند از طریق شماره های تیلفون مخصوص، این اداره را در جریان قرار دهد.
به گفته وی، برای اجراآت شفاف در اداره دادستانی کل، سیستم دیتابیس الکترونیکی قضایای جرمی ایجاد شده است.
آقای جلال در خصوص اصلاحات در این اداره بیان داشت که او سرپرست است و صلاحیت تعیینات و برکناری را ندارد؛ ولی با آنهم چلنج می‌دهد که در دوره سرپرستی‌اش از هیچ مورد تخلف چشم پوشی نکرده است.
سرپرست دادستانی کل در مورد اعتراض دادستان‌ها و تصمیم اتخاذ امتحان از آنان مبنی تصریح کرد: « اداره لوی سارنولی بر اساس هدایت رییس جمهور از دادستان‌ها امتحان تثبیت سویه گرفته است؛‌ در نتیجه این امتحان به جز از چند سارنوال که از بخش مسلکی به بخشهای اداری سوق شدند؛ دیگر هیچ سارنوالی از کار برکنار نشده است».
به گفته او، این تصمیم از سوی مشاور حقوقی رییس جمهور نبوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.