رییس جمهور: رویکرد کنونی در سیستم تدارکات وزارت دفاع نباید ادامه یابد

گزارشگر:دو شنبه 24 حمل 1394 - ۲۳ حمل ۱۳۹۴

mnandegar-3تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، جلسۀ هفته‌وار کمیسیون ملی تدارکات شب گذشته در ارگ دایر گردید.
در این جلسه که داکتر عبدالله عبدالله و سرور دانش نیز حضور داشتند، قراردادهای مربوط به وزارت های دفاع، معارف، انرژی و آب، ، فواید عامه و تحصیلات عالی، ریاست عمومی ادارۀ امور، شرکت برشنا و ستره محکمه مورد بررسی قرار گرفتند.
براساس خبرنامۀ ارگ، همچنان در این جلسه طرزالعمل و فورم معیاری کمیسیون تدارکات ملی جهت مؤثریت بیشتر، مورد بحث قرار گرفت.
رییس جمهور ضمن این‌که بر مراعات نکات اساسی و لازم در اجراآت تدارکاتی تأکید نمود، به وزارت معارف هدایت داد که به منظور حمایت از شرکت‌ها و مطبعه‌های داخلی و بلندبردن ظرفیت رقابت آنان در پروسه‌های قراردادها، تلاش نماید.
رییس جمهور کشور بر ایجاد ظرفیت ارزیابی کار متخصصین و مشاورین خارجی در ادارات کشور، به ویژه وزارت انرژی و آب در تطبیق پروژۀ کاسا ۱۰۰۰ تاکید نمود و به شرکت برشنا هدایت داد تا سیستم مدیریت خود را سر از نو تفتیش و بازرسی نموده، از نتایج آن اطمینان دهد.
رییس جمهور غنی مبلغ ۴۷ میلیون افغانی صرفه جویی در کمتر از ۱۰ قرارداد ریاست عمومی اداره امور نسبت به سال گذشته را تمجید کرد.
رییس جمهور غنی گفت که باید در قراردادهای وزارت فواید عامه بودجه خاص برای حفظ و مراقبت سرک‌ها در نظر گرفته شود، در قراردادهای وزارت تحصیلات عالی بر بلند بردن کیفیت اقلام اعاشوی لیلیه ها توجه بیشتر صورت گیرد و همچنان در قرارداد های وزارت دفاع ملی شفافیت لازم بوجود آید.
رییس جمهور در اخیر این جلسه گفت که ما هیچ وقت اجازه نخواهیم داد تا روند خدماتی و اکمالاتی وزارت دفاع ملی با سکتگی روبرو شود، اما اصلاحات در سیستم تدارکات وزارت دفاع ملی یک امر لازمی بوده و رویکرد کنونی نباید ادامه یابد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.