نگرانی شدید مجلس سنا از تشدید ناامنی

گزارشگر:دو شنبه 24 حمل 1394 - ۲۳ حمل ۱۳۹۴

در پی انتقادهای سناتوران مبنی بر افزایش ناامنی‌ها در کشور، هیأت اداری مجلس سنا اعلام کرد که مسوولان امنیتی به این مجلس فرا خوانده می‌شوند.
فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس سنا پس از نگرانی سناتوران از اوضاع بدامنیتی در کشور گفت: «بر اساس تصمیم کمیتۀ روسا، مسوولان نهادهای امنیتی به جلسه روز یک شنبه هفته آینده فراخوانده شده و مشکلات امنیتی به بررسی گرفته می‌شود».
mnandegar-3آقای مسلم یار افزود که هر سناتور می‌توانند در آنروز سوالات‌شان را از مسوولان امنیتی بپرسند.
اعضای مجلس سنا از افزایش نا آرامی‌ها در سراسر کشور به شدت انتقاد دارند و می‌گویند که در چنین شرایط حساسی، رهبران حکومت وحدت ملی درگیر تنش‌های درونی هستند.
نثار حارث عضو مجلس گفت: «حکومت پرچالش‌ترین دوران خود را سپری می‌کنند؛ وضعیت اقتصادی،‌ اجتماعی و امنیتی کشور نیز در بدترین شرایط قرار دارد، همه روزه سربازان و مردم ملکی در کشور کشته می‌شوند؛‌ اما اختلافات در درون حکومت ادامه دارد».
آقای حارث افزود: رهبران حکومت برای منافع ملی کار نمی‌کنند و «بی‌غم باش» است.
به گفته وی، ۷ ماه می‌شود که وزیر دفاع خود را نتوانسته معرفی کند.
محمدموسی اچکزی عضو مجلس سنا گفت: رییس جمهور و رییس اجراییه درگیر منافع شخصی‌شان هستند و به منافع ملی نمی‌اندیشند.
آقای اچکزی هشدار داد، در صورتی‌که حکومت به مشکلات مردم به ویژه مساله امنیت و پایان دادن به سرپرستی والیان و فرماندهان پولیس ولایات توجه نکند؛ مردم به جاده‌های بیرون خواهند شد.
در همین حال، محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا گفت که افغانستان با یک جنگ پیچیده و اعلام ناشده روبرواست و حکومت نیز نمی تواند به این زودی‌ها کاری را انجام دهد.
آقای ایزدیار افزود: «مشکل در این است که اراده سیاسی برای حل قضایا و ختم جنگ وجود ندارد؛‌ تا زمانی که مساله حمایت از تروریزم حل نشود؛ مشکلات امنیتی در افغانستان نیز حل نخواهد شد».
او از رهبران حکومت وحدت ملی خواست که به تعهدات شان عمل کرده و مانع پراگندگی های درونی شوند.
این در حالی است که اخیراً وقایع ناگوار امنیتی در بسیاری ولایت‌های کشور رخ داده است.
در هفته گذشته، حوادث انفجاری، حملات انتحاری و حملات گروهی در ولایت های بلخ، بدخشان، غزنی، فراه، فاریاب، کنر و برخی ولایت های دیگر ده ها قربانی از نیروهای امنیتی و افراد ملکی گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.