خشم معاون ریاست اجرایی و وزیر خارجه از وضعیت امنیتی

گزارشگر:سه شنبه 25 حمل 1394 - ۲۴ حمل ۱۳۹۴

در چهاردهمین جلسۀ نوبتی شورای که روز گذشته تحت ریاست داکتر عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی برگزار شد، مقام‎های ارشد دولتی از وضعیت امنیتی به شدت ابراز نگرانی کردند.
گزارش مسوولان امنیتی از حوادث اخیر، خشم برخی مقام‎‏ها از جمله معاون ریاست اجرایی و وزیر امور خارجه را بر انگیخت.
براساس خبرنامۀ ریاست اجرایی، در نشست شورای وزیران سرپرست وزارت دفاع ملی به ارایۀ گزارش امنیتی در جریان هفته گذشته پرداخته و در مورد حمله دشمنان دولت و mnandegar-3شهروندان کشور بالای سربازان کشور در ولایت بدخشان گفت: با تاسف که یک حادثه در بدخشان در ساحه آب خوسته رخ داده است و نیروهای دفاعی کشور را حوالب ساعت ده کم سه بجه جمعه شب سربازان ما را هنگام تغییر و تبدل نوبت دیدبانی و نظارت غافلگیرانه هدف قرار داده است و در دهنۀ آب خوسته یک پوسته اولی را از کنترول نیروهای دفاعی ما بیرون می‌کنند و در نتیجه به تجهیزات موجود در پوسته دست می‌یابند و بر سربازان ما در پوسته‌های دیگر آتش می‌کنند”.
سرپرست وزارت دفاع افزود، این رویداد تحت بررسی قرار دارد، اما خط کنونی نیروهای دفاعی ما در حالت آماده باش قرار دارند و هم چنان در هنگام رویداد شمار از شهروندان خارجی نیز در میان حمله‌کننده‌گان دشمن دیده شده است.
سرپرست وزارت دفاع افزود: “در این رویداد ۲۷ جنگجوی دشمن نیز کشته شده اند که ۷ تن‌شان شهروندان خارجی می‌باشند و همچنان، دو تن از مسوولین کندک اردوی ملی در ساحه که هنگام رویداد در کابل بوده‌اند تحت تحقیق قرار دارند”.
صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه کشور در این نشست در پیوند به گزارش وزارت دفاع گفت:
“گزارش‌هایی که من دارم وضعیت بسیار وخیم‌تر از این است که آقای نظری گزارش می‌دهد. ضعف رهبری اردوی ملی سبب شده است که این فاجعۀ بزرگ اتفاق افتد. با وجود گزارش‌های امنیتی که به مسوول کندک در این ساحه رسیده است، در شب حادثه سه فرد مسوول در ساحه حضور نداشته‌اند. کوتاهی‌‌‌‌که صورت گرفته است نیاز به بررسی‌های جدی دارد. من در جلسۀ شورای امنیت در این رابطه صحبت‌های جدی با مسوولان دارم.
هم چنان، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی کشور در مورد وضعیت امنیتی گفت: این یک موضوع واضح بود که در بهار امسال تروریستان می‌خواستند در هماهنگی طالبان داخلی و تروریستان خارجی که حالا داعش نیز به جمع شان اضافه شده است، جنگ را به سمت شمال بکشانند. برای همین من چندین بار در جلسه شورای امنیت هشدار داده بودم که باید آماده‌گی‌های لازم را داشته باشیم. حالا هم اینجا در شورای وزیران یادآور می‌شوم و هم در بعداً در جلسه شورای امنیت در این مورد به صورت جدی دیدگاه خود را مطرح می‌کنم. ما در مرحله‌یی رسیده‌ایم که فرصت هیچ‌گونه کوتاهی در این مورد را نداریم. صحبت‌ها در جلسه شورای امنیت جدی باشد. ما به یک فکر و برنامه جدی نیازمندیم”.
در این حال، داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور به سرپرست وزارت دفاع ملی هدایت داده که در مورد گزارش‌هایی که از ساحه برایشان می‌رسد باید از دقت لازم کار بگیرند و بر منای اصل واقعیت باید تصمیم گرفته شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.