رونمایی از «تو کسی نیستی که برگردی»

گزارشگر:هارون مجیدی/ شنبه 29 حمل 1394 - ۲۸ حمل ۱۳۹۴

mnandegar-3دومین مجموعۀ شعری فرهاد فرهمند، شاعر جوانِ کشور، روز پنجشنبه در خانۀ فرهنگ رونمایی شد.
در این برنامه که شمار زیادی از شاعران، نویسنده‌گان و دانشگاهیان اشتراک کرده بودند، منتقدین به نقد و بررسیِ این مجموعۀ شعری پرداختند.
فرهاد فرهمند شاعر جوانی‌ست که از چندسال بدین‌سو در حوزۀ شعر کار می‌کند. پیش از این نیز از او گزیده‌یی به نامِ «هزار سال ورق خورد»، در کابل به نشر رسیده است.
مرتضی برلاس شاعر و یکی از منتقدین این برنامه، در پیوند به شعرهای آمده در مجموعۀ «تو کسی نیستی که برگردی» گفت: «بعد از پخش نخستین مجموعۀ فرهاد فرهمند، منتظر بودم که چه زمانی کتابِ دیگری از او و با چه تغییراتی نشر می‌شود. اکنون می‌بینم که او مجموعۀ دومش را با ۱۸۰ درجه تغییر و با نگاه‌های تازه عرضه کرده است.»
اما آقای برلاس هم‌چنان گفت: شاعر در این مجموعه در یک فضا است و از حس دیوانه‌گی، عشق، خوشی و تنهایی بیرون نرفته است.
او تأثیرِ بیش از حدِ شاعر از عفیف باختری و مهدی موسوی را دلیلی دانست که شاعر را در شمارِ زیادی از شعرهایش از خویشتنِ خویش به دور برده است.
سیدرضا محمدی شاعر و منتقدِ این برنامه در سخنانی گفت: کتاب تو کسی نیستی که برگردی، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مجموعه‌هایی بود که در این سال‌ها خوانده‌ام. جنون، دعوا با مبنای خلقت و روان‌شناسی در سراسرِ این سروده‌ها موج می‌زنند.
آقای محمدی خوانش چندلایه را از هنرهای ویژۀ شاعریِ فرهاد فرهمند در این مجموعه برشمرد و گفت که شاعر در این زمینه موفق درخشیده است.
آقای محمدی خاطرنشان کرد که توانایی فرهاد فرهمند نمایان‌گرِ این است که او در آینده از شاعرانِ خوبِ هم‌نسلش خواهد بود.
اشتراک‌کننده‌گانِ این برنامه از کیفیت نشرِ این مجموعه ابراز خشنودی کرده و گفتند که نشرِ این‌گونه کتاب‌ها نشان‌دهندۀ پیشرفت صنعتِ نشر در افغانستان است.
«تو کسی نیستی که برگردی» در هزار نسخه با چاپ مرغوب توسط انتشارات امیری در کابل به نشر رسیده است.
این مجموعه در ۱۰۴ برگ و ۴۳ غزل، شعرهای سپیدِ شاعر را در خود دارد.
طرح جلدِ این مجموعه را عصمت‌الله احراری ریخته و ویراستاری آن را محمدهارون خراسانی به دوش داشته است.
در این برنامه، شمار زیادی از شاعرانِ جوان به شمول فرهاد فرهمند شاعرِ مجموعۀ توکسی نیستی که برگردی، شعر خواندند. اجرای موسیقی و فروش کتاب نیز از بخش‌های دیگرِ این برنامه بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.