محمد اسماعیل خان: جنگ سوم تحمیلی در راه است

گزارشگر:یک شنبه 30 حمل 1394 - ۲۹ حمل ۱۳۹۴

در مراسم بزرگداشت از سالروز ۲۹ حمل، روز فتح هرات توسط مجاهدان از چنگ دولت دست نشاندۀ رژیم شوروی، محمداسماعیل، یکی از فرماندهان سرشناس جهادی افغانستان گفت: سال پیش رو، سال چالش‌ها برای افغانستان است و خطر جنگ سوم که همان تحرکات تروریستان و تکفیریان داعش می‌باشد، احساس می‌شود.
mnandegar-3بنا بر گفته‌های وی، مجاهدان و مردم افغانستان به خوبی این خطر را احساس کرده و نمی‌گذارند که جنگ تحمیلی دیگری بر کشورمان صورت بگیرد.
محمداسماعیل خان، وزیر پیشین انرژی و آب کشور و فرماندۀ جهادی غرب افغانستان در سخنرانی دیروز خود در تالار دو هزار نفری شهر هرات بیان کرد: جنگ سوم تحمیلی در افغانستان در راه است و دولت وحدت ملی می‌بایستی در این رابطه بیداری کاملی داشته و نگذارد که باز هم فرزندان کشور سربریده شوند.
به گفتۀ وی، اوج این جنگ در تابستان ۹۴ به چشم خواهد خورد و تنها راه مقابله با این دسیسۀ بزرگ، هوشیاری دولت وحدت ملی و همکاری گرفتن حکومت از بزرگان افغانستان می‌باشد.
این فرمانده جهادی همچنین افزود که مردم افغانستان با شهادت آشنایی کامل دارند و کسانی که هر روزه جنگ را به افغانستان صادر می‌کنند، باید بدانند که این بار ایستادگی مجاهدان و مردم کشورمان، مانع رسیدن آنان به اهدافشان می‌شود.
او در جایی دیگر از صحبتهایش با انتقاد تند از کسانی که گروه طالبان را مجدداً زنده کردند، گفت: « آمدند و مجاهدان را تحت نامهای مختلف متهم کرده و آنان را خلع سلاح کردند و پس از آن طالبان را دوباره پر و بال دادند».
به گفتۀ وی، همین‌ها بودند که نا امنی‌های امروز را در کشور به وجود آوردند و می‌خواهند تا افغانستان را وارد مسیر دیگری کنند.
از سویی دیگر، احمدضیا مسعود، مشاور خاص ریاست جمهوری افغانستان، در صحبت‌های خود، مهمترین راه حل تامین امنیت و ثبات در افغانستان را همکاری با حکومت جدید و از بین بردن حکومت‌های موازی عنوان می‌کند.
او می‌گوید که دولت وحدت ملی برنامه‌های دقیقی را برای بهبود اوضاع کشور دارد و پس از اینکه کابینه به صورت درست آغاز به کار کند، مشکلات امروزی کشور از بین خواهد رفت.
قبال ذکر است که این مراسم به هدف تجلیل از بیست و سومین سالروز پیروزی جهاد مردم هرات بر علیه دولت دست نشانده ی شوروی سابق در سال ۱۳۷۱ برگزار شد.
تعداد کسانی که در این همایش شرکت کرده بودند به بیش از ۲ هزار تن می‌رسید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.