۷ حواس‌پرتیِ روزانه جهت افزایش بهره‌وری

گزارشگر:پرهام مارزلو/دوشنبه 31 حمل 1394 - ۳۰ حمل ۱۳۹۴

۴ـ بازی کنیدmnandegar-3
با کمی گشت‌وگذار در فضای وب و وب‌سایت‌های مرتبط به رمز و رازهای موفقیت، متوجه این موضوع می‌شویم که موثر بودن و بازدهی خوب تنها در کنار داشتن تفریح و سرگرمی معنا می‌دهد. این سرگرمی می‌تواند شامل مواردی همچون فوتبال دستی، شطرنج، یوگا، عبادت و تفکر و حتا یک بازی کلاسیک رایانه‌یی شود.
۵ـ مطالعه کنید
اختصاص دادن وقتی در روز به مطالعۀ کتاب‌ها و مجلات گوناگون (مثلاً فصلی از رمان مورد علاقه) کمک بسیار زیادی به درک نظریۀ ذهن افراد (توانایی‌یی که طبق آن متوجه می‌شویم که سایر افراد نقطه‌نظرات متفاوتی با ما دارند) می‌کند. همچنین هر بار مطالعه، شبکه‌های مغز را برای چند روز منظم و پیکربندی می‌کند.
تأثیر مطالعه را می‌توان به تجسم فکری در ورزش ربط داد. به عنوان مثال، زمانی که فرد به بازی کردن بسکتبال فکر می‌کند، رشته‌های ارتباطی مغز خود را با فیزیک بازی بسکتبال مطابقت می‌دهد. وقتی که در مورد مسایل زنده‌گی و کاری مطالعه می‌کنیم نیز در حقیقت مغز خود را برای رویارویی با مشکلات و حل آن‌ها در زنده‌گی آماده می‌کنیم.
همچنین می‌توانید برای مطالعه در دفتر کار، از کتاب‌های الکترونیکی در رایانه و یا تبلتِ خود استفاده کنید.
۶ـ ورزش کنید
یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت ریچارد برانسون (کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی) پرداختن روزانۀ وی به تمرینات ورزشی است و خود او نیز این امر را در کلام تصدیق کرده است. تحقیقات دانشگاه استاک‌هولم نشان می‌دهد با اختصاص دادن بخشی از ساعات کار به فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی، نه تنها بهره‌وری در این ساعت‌ها پایین نمی‌آید، بلکه تأثیر مثبتی در میزان آن نیز رخ می‌دهد؛ در اصل کار بیشتری توسط کارمندان در ساعات کوتاه‌تری به سرانجام می‌رسد.
ورزش کردن در روز نه تنها میزان کارایی و بازدهی شما در ۲۴ ساعت را افزایش می‌دهد، بلکه موجب مقاوم شدن بدن‌تان در مقابل بیماری‌ها نیز می‌شود. اگر انگیزۀ- دایم ورزش کردن را در خود نمی‌بینید، می‌توانید به اپلیکیشن‌های مخصوص در این زمینه روی آورید.
۷ـ گزارشی تشویقی از خود بنویسید
اختصاص وقت کوتاهی در روز برای نوشتن یک گزارش یا ژورنال تشویقی از خود می‌تواند در بالا رفتنِ انگیزه و به دست آوردنِ احساسی مناسب نسبت به خودتان تأثیر به‌سزایی بگذارد. این کار در نهایت موجب تولید هورمون دوپامین می‌شود. این هورمون یک انتقال‌دهندۀ عصبی به شمار می‌رود که تولید آن به معنای احساس نشاط و انرژی بیشتر برای فعالیت‌های مختلف است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.