وزیر دفاع معرفی شد

گزارشگر:سه شنبه 1 ثور 1394 - ۳۱ حمل ۱۳۹۴

هیأت اداری مجلس نماینده‌گان می‌گوید که ریاست جمهوری کشور در فرمانی عبدالله خان را به عنوان نامزد وزارت دفاع ملی معرفی کرده است.
محمد نذیر احمدزی، نایب دوم مجلس به رسانه‏ها گفت که قرار است به روز چهارشنبه هفته جاری نامزد وزارت دفاع ملی به گونه رسمی از سوی وزیر دولت در امور پارلمانی به مجلس معرفی شود.
mnandegar-3آقای احمدزی گفت که اسناد معرفی عبدالله خان به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت دفاع ملی به مجلس رسیده است.
به گفته او، در دیدار هیات مجلس با ریاست جمهوری به روز جمعه گذشته، محمد اشرف‌غنی رییس جمهوری کشور گفته بود که در مورد نامزدی عبدالله خان با ریاست اجرایی حکومت به توافق رسیده است.
نائب دوم مجلس گفت که پس از معرفی نامزد وزارت دفاع ملی، قرار است در اوایل هفته آینده مجلس برای او رای‌گیری کند.
عبدالله خان به حیث پیژندوال وزارت دفاع ملی کار کرده است. او از قوم پشتون و از ولایت کنر است.
پیش از این افضل لودین به عنوان نامزد وزارت دفاع ملی از سوی ریاست جمهوری معرفی شد اما به دلیل اختلاف میان ریاست جمهوری و ریاست اجرایی حکومت، آقای لودین از نامزدی‌اش انصراف داد.
شیر محمد کریمی، رییس ستاد ارتش کشور نیز قبلا برای وزارت دفاع ملی پیشنهاد شده بود، اما آقای کریمی از سوی مجلس نمایندگان رد شد.
تا کنون ۲۴ وزیر و رییس امنیت ملی مورد تائید مجلس نمایندگان قرار گرفته است و تنها وزارت دفاع و دو- سه ریاست مستقل باقی مانده است.
در همین حال، نایب دوم مجلس از ریاست جمهوری خواست تا هر چه زودتر نامزدان ریاست بانک مرکزی، دادستانی و دادگاه عالی را هر به مجلس معرفی کند تا کابینه تکمیل شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.