تبادلۀ زندانیان یکی از گزینه‎ها برای رهایی ۳۱ مسافر

گزارشگر:چهار شنبه 2 ثور 1394 - ۰۱ ثور ۱۳۹۴

در تلاش برای آزادی ۳۱ مسافر هزاره، مبادله زندانیان یکی از گزینه هاست
دو مقام حکومتی گفته‎اند که برای آزادی ۳۱ مسافر برخی گزینه‎ها از جمله تبادلۀ زندانیان در نظر گرفته شده است.
دو مقامی‌که نخواسته‌اند نام‌های شان فاش شود به وال استریت ژورنال گفته‎اند که مطمین هستند که تعداد زیادی از ربوده‎شده‎‏گان تا هنوز زنده اند.
mnandegar-3مقامات محلی می‌گویند، کامرا، یکی از فرماندهان طالبان که زیر نظر ملا دادالله کار می‌کند، پشت این خشونت‌ها قرار دارد.
در این حال، محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان پس از مدت‌ها سکوت در باره سرنوشت ۳۱ گروگانی که نزدیک به دوماه پیش از جنوب غرب افغانستان ربوده شده بودند، گفت که حکومت تا اکنون شش میلیون دالر برای رهایی این گروگان ها مصرف کرده است.
به گزارش بخدی، آقای غنی که در دیدار با شماری از دانشجویان افغان مقیم ایران، سخن می‌گفت تاکید کرد که نجات این سی و یک مسافر، در اولویت کارهای حکومت قرار دارد.
به گفته آقای غنی در جریان عملیایت‌هایی که برای نجات این افراد صورت گرفته ۶۹ نفر از تروریستان کشته شده اند.
او افزود عملیاتی که برای نجات جان گروگان‌ها صورت گرفته در ۱۴ سال گذشته در کشور بی‌سابقه بوده است.
رییس جمهوری در حالی از تلاش حکومت برای نجات جان گروگان‌ها یاد می‌کند که او قبلا گفته بود، سکوت حکومت در قبال این رویداد استراتژیک است.
این سکوت حکومت با اعتراضات گسترده مدنی در سطح جهان و افغانستان روبرو شده و هزاران تن در سراسر کشور دست به تحصن و راهپیمایی زدند.
با این حال محمد اشرف غنی می‌گوید که او در برابر سرنوشت و رهایی این افراد بی‌تفاوت نبوده است.
او گفت:» استاد محقق شاهد است از روز دوم رویداد من شخصأ این موضوع را رهبری کردم. از این خاطر ادعایی‌که «دولت در مورد رباینده‌گان بی‌تفاوت بوده» یک افتراح محض است.»
آقای غنی از نتایج عملیاتی که شش میلیون دالر هزینه داشته سخن نگفت و مشخص نکرد که گروگان‌ها زنده هستند یا خیر؟
محمد اشرف غنی که در راس یک هیات عالی رتبه برای دیدار با همتای ایرانی‌اش به تهران سفر کرده بود، شام دوشنبه به کابل بازگشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.