هشدار رییس مجلس: شـمال در معـرض سـقوط قـرار دارد

- ۰۵ ثور ۱۳۹۴

یک شنبه ۶ ثور ۱۳۹۴

 

عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‎گان هشدار داده است که وضعیت امنیتی ولایات شمال کشور به شدت شکننده است و بیم آن می‌رود که شهرهای کلان به دست مخالفان مسلح دولت سقوط کند.
آقای ابراهیمی، شمال افغانستان را به وزیرستان شمالی پاکستان تشبیه کرد و گفت: «هر روز جنگ است، هر روز حمله است و هر روز حلقۀ محاصره mnandegar-3تنگ تر می‌شود.»
در دو ماه اخیر، شدت ناامنی‌ها در بدخشان، تخار، قندوز، فراه و بادغیس به شدت افزایش یافته و دامنه حملات شورشیان نیز گسترده شده است.
ولایات شمال از امن ترین مناطق افغانستان در سال های اخیر بوده است.
هر چند در شروع هر سال، طالبان و دیگر گروه‌های شورشی به حملات و انفجارهای شان شدت می‌دهند اما شماری از نمایندگان مردم در مجلس می‌گویند که امسال وضعیت نسبت به سال های گذشته به مراتب بدتر است.
نمایندگان مردم تخار و قندوز در مجلس نمایندگان گفتند که وضعیت امنیتی در این دو ولایت وخیم است و این نگرانی وجود دارد که اگر اقدامی صورت نگیرد، قندوز و تخار به دست طالبان سقوط کند.
شکریه پیکان، نماینده مردم قندوز در مجلس گفت: «هر روز در قندوز جنگ است، اگر قندوز سقوط کند، شمال افغانستان سقوط می‌کند.»
در تیرراس دشمن
عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس می‌گوید که شهرهای شمال افغانستان در تیرراس دشمن و مراکز ولایات در محاصره قرار دارد.
او گفت: « امروز ولایات شمال به وزیرستان تبدیل شده است، پس از یک هفته یا ده روز شاهد این خواهیم بود که خدای ناخواسته شهرهای افغانستان یکی پی دیگر سقوط کند.»
ابراهیمی می‌گوید که رییس جمهوری وعده داده بود که بیشتر وقت خود را صرف آوردن امنیت می‌کند اما به گفته رییس مجلس، شرایط حاضر نشان می‌دهد که این گفته اشرف غنی خلاف واقعیت است.
پیشتر، نورالحق علومی، وزیر داخله گفته بود که وضعیت امنیتی به حدی که تبلیغ می‌شود خراب نیست، او گفته بود که از ده‌ها حمله شورشیان یکی آن انجام می شود و شورشیان توان مقابله با نیروهای امنیتی را از دست داده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.