سکوت در هشت ثور

- ۰۸ ثور ۱۳۹۴

چهار شنبه ۹ ثور ۱۳۹۴

 

روز سه‌شنبه هشتم ثور، بیست‌وسومین سالگرد پیروزی مجاهدین در افغانستان با سکوت همراه شد و به استثنای هرات، در هیچ گوشه‎یی از افغانستان مراسمی برای بزرگداشت از این روز برگزار نشد.
پیش از این، همه ساله در ارگ ریاست جمهوری و یا در ورزشگاه کابل مراسم ویژه‌یی به همین مناسبت برگزار می‌شد اما امسال، رییس‌جمهور غنی و mnandegar-3معاون اول او در خارج از کشور حضور دارند قرار بود حکومت از این روز در تالار لویه جرگه بزرگ‎داشت به عمل آورد؛ اما به دلایلی این مراسم به تأخیر انداخته شده است.
احمدولی مسعود رییس عمومی بنیاد شهید مسعود دیروز گفت که برای آن‎ها گفته بودند که از این مراسم حکومت تجلیل می‎کند؛ اما امروز (دیروز) شاهد هیچ برنامه‎یی نبودند.
او با بیان این‌که در سیزده سال گذشته، عده‎یی در تلاش بودند که این روز را کمرنگ بسازند و اکنون هم این تلاش‌‎ها جریان دارد، افزود که قرار است حکومت هفتۀ آینده از این روز بزرگ‎داشت به عمل آورد؛ اما اگر مراسمی برگزار نشد، او خود وارد عمل شده و مراسم کلانی را به این مناسبت برگزار خواهد کرد.
تنها در ولایت هرات از این روز طی مراسمی بزرگ‎داشت صورت گرفت.
محمد اسماعیل خان از رهبران جهادی با انتقاد از بی‌کفایتی حکومت وحدت ملی تاکید کرد که مجاهدین با حضور در صحنه به ناامنی‌های کشور پایان دهند.
اسماعیل خان گفت که حکومت وحدت ملی برای ایجاد و امنیت در افغانستان ناکام بوده است.
اسماعیل خان همچنین با افزایش ناامنی‌ها در ولایت هرات در غرب افغانستان هشدار داد که امکان ناامن شدن این ولایت تا سه هفته آینده وجود دارد.
او در حالی نسبت به افزایش ناامنی در ولایت هرات هشدار داده که به تازه‌گی محمد آصف رحیمی به عنوان والی هرات منصوب شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.