رییس اجرایی کشور: فاصله‌‌ میان مردم و حکومت را از میان می‎بریم

- ۱۲ ثور ۱۳۹۴

یک شنبه ۱۳ ثور ۱۳۹۴

 

رییس اجرایی دولت وحدت ملی می‎گوید که جنگ کنونی در کشور توسط گروه‌ها و عاملین مشخص حمایت می‌شود و روزانه از مردم افغانستان قربانی می‌گیرد.
داکتر عبدالله عبدالله گفته که صلح با عزت و پایدار خواست تمام مردم افغانستان است و مردم باید در جریان گفت‎وگوها قرار گیرند.
mnandegar-3رییس اجرایی دولت وحدت ملی این اظهارات را دیروز هنگام گشایش «کنفرانس ملی نماینده‌گی موثر در حکومت داری محلی» مطرح کرد.
در این کنفرانس، اعضای شوراهای ولایتی از ۳۴ ولایت کشور جمع و قرار است به مدت سه روز پیرامون مسوولیت‌ها صلاحیت‌ها و چگونگی نظارت از عملکردهای حکومت توسط شوراهای ولایتی بحث و تبادل نظر صورت گیرد.
رییس اجرایی کشور در سخنانی به تشریح وضعیت موجود در کشور پرداخته و دوری و فاصله میان مردم و حکومت را یکی از چالش‌های اصلی در کشور عنوان نموده افزود: دوری و فاصله میان مردم و حکومت یکی از عوامل اصلی مشکلات در کشور است و شوراهای ولایتی نزدیکترین آدرس برای نماینده‌گی مردم به حکومت می‌باشد.
رییس اجرایی با تأکید به حق نظارت شوراهای ولایتی گفت: وقتی خطاب به مردم افغانستان می‌گفتیم که شما قدرت را به ما بدهید تا ما قدرت را به شما بازگردانیم یکی از مظاهر آن همین حق نظارت شماست که امروز در کنار شما قرار داریم و از شما حمایت می کنیم.
یگانه راه حل برای بهبود وضعیت در کشور و کسب رضایت مردم، از دیدگاه رییس اجرایی عملکرد قاطع و صادقانه حکومت و بهبود شرایط در تمام عرصه‌ها عنوان شد و این‌که حکومت تنها زمانی موفق به حل بحران های کنونی خواهد شد که مردم از وی حمایت نموده و همه با هم در راستای عبور از مشکلات در کنار هم قرار داشته باشند که نزدیک ترین و موثرترین وسیله برای عملی شدن این هدف، نمایندگان مردم در شوراهای ولایتی می باشد.
رییس اجرایی در ادامه صحبت‌هایش افزود: دوری مردم از نظام و ایجاد فاصله میان مردم و مسوولان یکی از چالش‌های اصلی در سیزده سال گذشته بوده که پیامدهای وخیمی را به دنبال داشته است. اما اکنون رهبران حکومت وحدت ملی به شدت تلاش دارند تا به هر شیوۀ ممکن این فاصله کاهش و در نهایت از میان برداشته شود تا زمینه‌های بهتر و سریع تر برای تامین امنیت و ثبات و رشد و انکشاف مساعد گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.