با این حرکت‌ها چربی‌های‌تان را بسوزانید

- ۱۳ ثور ۱۳۹۴

دو شنبه ۱۴ ثور ۱۳۹۴

 

mnandegar-3بدون شک یک حرکتِ سادۀ ورزشی در طول هفته نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد، اما زمانی که مجموعه‌یی از حرکات ورزشی را در برنامۀ هفته‌گی‌تان قرار می‌دهید، می‌توانید انتظار داشته باشید که چربی‌ها را به‌خوبی بسوزانید.
این حرکات ضربان قلب را بالا می‌برند و فیبرهای ماهیچه‌یی را فعال می‌کنند. بهتر است بدانید فیبرهایی که به‌سرعت فشرده می‌شوند، به نسبت فیبرهایی که به‌آرامی منقبض می‌شوند، کالری را به میزان بیشتری می‌سوزانند. هر کدام از تمرین‌ها را با یک دقیقه فاصله انجام دهید. اگر می‌توانید در ۳۰ ثانیه حرکات را انجام دهید،۳۰ ثانیه استراحت کنید، سپس خودتان را برای حرکت بعدی آماده کنید. در پایان یک دقیقه استراحت کرده و این حرکات را دو بار دیگر تکرار کنید. اگر وقت کافی دارید، می‌توانید شش وقفه را برای نیم‌ساعت ورزش در نظر بگیرد.

خیز دویدن
الف) در حالی که پاهای‌تان را جفت کرده‌اید، بایستید و دست‌های‌تان را کنار بدن‌تان قرار دهید.
ب) یک قدم به عقب‌ بردارید و زانویی که به عقب آورده‌اید خم کنید، انگار می‌خواهید برعکس بدوید. بعد دست‌های‌تان را طوری حرکت دهید که هنگام دویدن در آن وضعیت قرار می‌گیرد. حدود سه تا پنج ثانیه در این حالت خودتان را نگه دارید. بعد پاشنۀ پای جلوی‌تان را فشار دهید تا بتوانید دوباره بایستید. این کار را خیلی سریع برای پای دیگرتان انجام دهید.

حرکت استقامتی
الف) جلو یک جعبه یا پله بایستید و پاهای‌تان را جفت کنید.
ب) باسن‌تان را بیرون داده و روی زانوهای‌تان خم شوید و دست‌های‌تان را روی جعبه بگذارید.
ج) خیلی سریع پاهای‌تان را با حرکت پرشی به عقب ببرید، طوری که بدن‌تان از سر تا نوک پا به صورت صاف قرار بگیرد. خیلی سریع حرکت را برگردانید و خودتان را به حالت ایستاده قرار دهید.

حرکت اسکی
الف) پاهای‌تان را جفت کرده و بایستید. بعد زانوها را خم کنید. از کمر به سمت جلو خم شوید؛ طوری که قفسۀ سینه‌تان رو به زمین باشد. دست‌های‌تان را صاف کنار بدن‌تان قرار دهید.
ب) با یک حرکت سریع باسن‌تان را به جلو فشار داده، دست‌های‌تان را بالای سرتان ببرید و روی نوک پا بپرید. سپس حرکت را برگردانید تا دوباره آن را انجام دهید. این کار را در یک الگوی ریتمیک و سریع تکرار کنید.

حرکت شنای اولیه
الف) خودتان را در وضعیت شنای روی زمین قرار دهید.
ب) حالا زانوهای‌تان را خم کنید و باسن‌تان را تا جایی که می‌توانید به عقب ببرید. حواس‌تان باشد که دست‌های‌تان نباید خم شود.
ج) در یک حرکت وزن‌تان را روی دست‌های‌تان قرار دهید و پای راست‌تان را جلو بیاورید و در حالت لانچ قرار بگیرید. دست راست‌تان را هم از روی زمین ‌بردارید. حرکت را برگردانید تا به حالت الف برسید و دوباره شروع کنید و این بار با پای چپ این کار را انجام دهید.

منبع: مجله سیب سبز

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.